5 skutecznych sposobów na promowanie bloga | Borbis Media

5 skutecznych sposobów na promowanie bloga

6 Kwiecień 2018 | Kategoria: E-marketing, Social media

Początkom przygody z prowadzeniem bloga firmowego towarzyszy zwykle duży zapał do pracy, entuzjazm oraz niecierpliwe oczekiwanie na wzrost wskaźnika odbiorców. Ale nie tak szybko… Po opublikowaniu kilku naprawdę wartościowych i interesujących wpisów na blogu ruch jest znikomy, a jedynymi wyświetleniami są… własne. Nie oznacza to jednak, że prowadzenie firmowego bloga nie ma sensu, wręcz przeciwnie – ma duży potencjał, trzeba tylko uzbroić się w cierpliwość i poświęcić temu zajęciu sporo czasu. Od czego zacząć? Poznaj 5 skutecznych sposobów na promowanie bloga, które pomogą szybko zbudować grono czytelników.

Dobre teksty to podstawa

działania content marketingoweNie bez przyczyny wszyscy w kółko powtarzają “content is the king” – bez wartościowych treści nie stworzysz zaangażowania wśród internautów ani nawet nie pozyskasz ich chwilowego zainteresowania. Najfajniejsze wpisy na blogu to takie, które poruszają aktualne tematy, rzucają nowe światło na dany problem oraz są rzetelne i merytoryczne. Kluczem do sukcesu jest odpowiadanie na potrzeby Twojego docelowego odbiorcy i dawanie mu dokładnie tego, czego szuka.

Zadbaj o SEO, czyli pozycjonowanie bloga

SEO - pozycjonowanie bloga firmowegoContent jest zawsze najważniejszy, ale trzeba zadbać również o to, by ludzie w ogóle na niego trafili. Jeśli chodzi o promocję, skuteczne pozycjonowanie bloga jest bowiem niemal równie istotne, jak publikowanie wartościowych treści. Twórz śródtytuły, które spodobają się robotom Google’a i jednocześnie uatrakcyjnią Twoje teksty w oczach czytelnika, używaj odpowiednich fraz kluczowych, urozmaicaj wpis obrazami. Zbuduj powiązania między własnymi wpisami – odwołuj się do poprzednich postów i proponuj internaucie kolejne teksty, które mogą go zainteresować.

Buduj relacje z czytelnikami bloga

budowanie społeczności blogaBudowanie zaangażowania w social mediach jest coraz ważniejsze i również w przypadku bloga warto zadbać o to, by czytelnicy byli aktywni i chętnie komentowali Twoje wpisy. Postaraj się sprowokować dyskusję, zadawaj pytania i zachęcaj użytkowników do dzielenia się swoimi opiniami i doświadczeniami. Zawsze odpowiadaj na pozostawione przez internautów komentarze i zrób wszystko, by zbudować z nimi dobre relacje.

Promocja w mediach społecznościowych

promocja bloga w mediach społecznościowychNa pytanie gdzie najlepiej promować bloga, odpowiedź jest prosta – w mediach społecznościowych. Nie jest jednak możliwe być obecnym i aktywnym w każdym kanale komunikacji, więc wybierz te, z których korzystają Twoi docelowi odbiorcy. Niezależnie od tego, czy to będzie Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin czy Google+ staraj się budować swój pozytywny wizerunek i poprzez komentarze nawiązuj relacje z innymi użytkownikami tych platform. Innym sposobem na promowanie bloga firmowego w internecie jest udzielanie się w grupach tematycznych i na forach branżowych.

Newsletter jako sposób na promocję bloga i firmy

promocja bloga firmowego - newsletterNiektórym wydaje się pewnie, że newslettery powoli odchodzą do lamusa, ale nic bardziej mylnego. Wciąż jest to świetny sposób na powiadamianie czytelników o nowościach na blogu, ale znacznie istotniejsze jest dzisiaj budowanie bazy mailingowej. Mailing pozwala wyróżnić czytelnika poprzez dostarczenie mu ekskluzywnych treści i zbudować z nim głębszą relację, a dodatkowo jest świetną okazją, by zainteresować go ofertą swojej firmy.

Tworzenie bloga firmowego wymaga sporych nakładów pracy, ale bądź pewien, że dostrzeżesz efekty już w niedalekiej przyszłości – nie warto więc się poddawać. Powyższe sposoby na promocję bloga sprawią, że Twoja strona już wkrótce będzie oblegana przez czytelników, którzy z niecierpliwością wyczekują kolejnego wpisu.

Chciałbyś, aby prowadzeniem Twojego bloga firmowego zajęli się specjaliści? Sprawdź naszą ofertę i odezwij się do nas!

Skomentuj

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco