E-sprzedawco, nie zapomnij o m-commerce | Borbis Media

E-sprzedawco, nie zapomnij o m-commerce

20 marzec 2015 | Kategoria: E-commerce

Branża e-commerce nieustannie się rozwija, wyznaczając właścicielom sklepów internetowych kolejne wyzwania. W ostatnim czasie chodzi przede wszystkim o to, by sprostać wymaganiom klientów, którzy coraz częściej robią zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Przy takiej tendencji niemożliwe jest osiągnięcie sukcesu bez wdrożenia mobilnych rozwiązań – do gry wchodzi więc m-commerce.

KupujeLiczba Polaków, którzy korzystają ze smartfonów i tabletów wynosi na tę chwilę 11 milionów. Niemal połowa z nich pokusiła się już o dokonanie zakupu właśnie przy użyciu któregoś z tych urządzeń. Grono takich osób z pewnością wzrośnie – warunkiem jest to, że natrafią oni na rozwiązania, które ułatwią im kupowanie. Bo to właśnie wygoda zaważa o tym, czy potencjalny klient kliknie „kupuję” czy też opuści serwis nieusatysfakcjonowany. Aby osiągnąć taki efekt konieczne jest odpowiednie przystosowanie sklepu internetowego do wersji mobilnej.

RWD, wersja mobilna e-sklepu czy aplikacja? Możliwości na dostosowanie się do panujących trendów jest kilka. Każde z tych rozwiązań posiada w pewnym stopniu odmienne zastosowania, dlatego istotna jest dokładna analiza, mająca na celu wybranie tego najefektywniejszego.

Responsive Web Design, czyli wspomniane RWD, to metoda projektowania stron internetowych, które optymalizowane są pod kątem wszystkich możliwych rozdzielczości, przy zachowaniu takich samych funkcjonalności – bez względu na to, na jakim urządzeniu została uruchomiona strona (więcej o RWD znajdziesz tutaj). Trzeba jednak pamiętać, że wdrożenie standardu RWD możliwe jest tylko na poziomie budowy sklepu internetowego (wówczas jest to niezwykle korzystne finansowo rozwiązanie) lub wtedy, gdy istnieje możliwość stworzenia zupełnie nowego.

EzakupyJeśli jednak nie istnieje potrzeba stworzenia nowej strony lub też e-sklep jest wyjątkowo rozbudowany, warto postawić na jego wersję mobilną – to nieco okrojona wersja strony internetowej wyświetlającej się na komputerach, dedykowana specjalnie użytkownikom urządzeń mobilnych. Zazwyczaj różni się wyglądem od swojego pierwowzoru, inne są także jej funkcjonalności. Utworzenie wersji mobilnej serwisu wiąże się również z odrębnym zarządzaniem zawartymi na niej treściami.

Aplikacja mobilna z kolei może stanowić rodzaj „dodatku”, który z pewnością pomoże wyróżnić się spośród konkurencji. Aplikacja taka może przybrać najróżniejszą formę: może być jeszcze wygodniejszą dla klientów wersją e-sklepu, może posłużyć jako porównywarka cen czy też jako narzędzie umożliwiające zbieranie opinii użytkowników. Istotny jest tu fakt, że w zależności od tego, na jakim systemie miałaby funkcjonować taka aplikacja, konieczne jest stworzenie osobnych wersji. Jej wdrożenie może mieć miejsce na każdym etapie działalności, najpierw jednak warto przeanalizować potrzeby potencjalnych użytkowników.

Jakie korzyści wynikają z wprowadzenia rozwiązań mobilnych? Przede wszystkim wpływają one na zwiększenie popularności sklepów internetowych, a co za tym idzie, i samych firm. To także doskonałe narzędzie służące zwiększaniu sprzedaży oraz konwersji na stronie nawet o 30% – jeśli tylko wersja mobilna będzie wygodniejsza, szybsza i łatwiejsza w użytkowaniu niż typowa strona internetowa, wyświetlająca się klientom na komputerze. M-commerce to także dodatkowe możliwości, na przykład związane z geolokalizacją czy kreowaniem w pełni spersonalizowanych ofert dla poszczególnych klientów.

WyszukiwanieIstnieje jeszcze jedna, istotna kwestia, która zaważa o tym, że warto postawić na wersję mobilną e-sklepu. W dniu 21 kwietnia br. zmienia się polityka Google’a, w związku z czym wszelkie serwisy, które nie będą zoptymalizowane pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych, zmniejszą lub nawet stracą swoją widoczność w mobilnych wynikach wyszukiwania. Warto wziąć to pod uwagę.

Rozwiązania mobilne to ewidentnie jedna z wiodących tendencji w branży e-commerce, nie warto zatem jej ignorować – stawką jest utrzymanie konkurencyjności e-sklepu na rynku. Inwestycja w strategię wielokanałową, uwzględniającą możliwości m-commerce, z pewnością bardzo szybko ulegnie zwrotowi.

Skomentuj

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco