Nowe miniatury na Allegro - poradnik dla sprzedających | Borbis Media

Nowe miniatury na Allegro – poradnik dla sprzedających

27 styczeń 2017 | Kategoria: E-commerce, E-marketing

Największy polski serwis aukcyjny 1 lutego br. wprowadza zapowiadane zmiany dotyczące zdjęć głównych przedmiotów (miniaturek). Te aukcje, które nie będą dostosowane do nowych standardów, zostaną usunięte. Warto więc poznać wszystkie zasady i jak najszybciej wprowadzić je w życie.

Po co te zmiany?

Do tej pory miniatury były istotnym elementem walki konkurencyjnej na Allegro. Sprzedający dodawali na nich swoje logo, napisy typu “najniższa cena”, “okazja” i informacje o rabatach. Niektórzy z nich rzeczywiście dbali o jakość zdjęć i ich oznaczeń, inni wprowadzali do serwisu swoisty misz-masz.

Dzięki ujednoliceniu miniaturek, przeglądanie zasobów Allegro ma być przyjemniejsze i łatwiejsze dla użytkowników. Serwis podaje argumenty, z którymi nie sposób się nie zgodzić. Jednym z nich jest przejrzystość listingu przedmiotów i atrakcyjniejsze ich przedstawianie przy zastosowaniu jednolitego tła. Innym irytacja kupujących, którzy często przez dodatkowe logotypy i oznaczenia nie widzieli na miniaturze samego produktu. Ale najważniejszy powód to wskaźnik konwersji sprzedaży, który, według szacunków, po ujednoliceniu zdjęć ma wzrosnąć o 12%.

Nowe standardy miniaturek według Allegro

O zmianach, o których mowa, było wiadomo już od lipca zeszłego roku. Jesienią wysyłano ostrzeżenia do wszystkich uczestników programu Standard Allegro, którzy po ich otrzymaniu musieli przystąpić do wprowadzania zmian i wymiany zdjęć.

Od 1 lutego ostrzeżenia będą wysyłane tylko do sprzedawców spoza programu. Po otrzymaniu takiego upomnienia, sprzedający będzie miał określony czas na zmianę zdjęć. Pozostawienie miniatury w formie niezgodnej z nowymi zasadami będzie skutkowało usunięciem całej aukcji. Kolejnych ostrzeżeń nie otrzymają za to użytkownicy należący do Standardu Allegro – ich aukcje będą usuwane przy stwierdzeniu niezgodności, bez upomnienia.

Zasady sprowadzają się do kilku zakazów. Najważniejszym z nich jest brak możliwości dodawania logotypu (nie tylko swojego, ale także producenta przedmiotu), znaku wodnego oraz ikon i tekstów. Oznacza to, że zdjęcia będą musiały być “czyste”, bez dodatkowych oznaczeń związanych ze sprzedającym i producentem. Ich celem ma być przedstawienie tylko danego przedmiotu.

Miniatura ma zawierać wyłącznie sprzedawany produkt – nie można więc pokazywać na niej kilku jego wariantów, ale można za to przedstawić kilka ujęć tego samego przedmiotu. Jedyną możliwością prezentacji produktu poza samym jego zdjęciem na jednolitym tle jest pokazanie go na modelach lub modelkach. Wydaje nam się, że tę furtkę wykorzystają nie tylko sprzedawcy butów, ubrań i akcesoriów modowych – równie dobrze rozwiązanie to może posłużyć do prezentacji sprzętu elektronicznego, takiego jak aparaty czy telefony. Co ważne, ubrań nie można będzie prezentować na manekinach – ten sposób przedstawienia sprzedawanej koszulki, spodni czy sukienki będzie zarezerwowany tylko dla przedmiotów z parametrem “używany”.

Poza zakazami jest też kilka dodatkowych zasad dotyczących miniaturek. W ich roli będą występowały teraz zdjęcia o rozdzielczości nawet 2560×2560 px. Dzięki temu kupujący będą mogli zobaczyć więcej szczegółów przedmiotów, a sprzedający będą mogli przedstawić je w sposób bardziej atrakcyjny. Co więcej, zdjęcia będą mogły być zmieniane również w trakcie trwania aukcji.

Z niecierpliwością czekamy na 1 lutego, by zobaczyć, jak wprowadzone standardy zmienią wygląd listingów przedmiotów na Allegro. Jedno jest pewne – zmiany te będą tak samo istotne dla sprzedających, jak i kupujących.

Skomentuj

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco