8 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy | Borbis Media

8 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy

27 lipiec 2016 | Kategoria: E-marketing

Blog firmowy to jedna z najskuteczniejszych i najtańszych metod promocji firmy w sieci. Często aktualizowany, pełen ciekawych i inspirujących artykułów przyciąga internautów i zachęca ich do poznania oferty. Poniżej przedstawiamy 8 głównych powodów, dla których powinieneś prowadzić lub zlecić prowadzenie bloga na swojej stronie firmowej.

1. Jeden z najtańszych sposobów promocji oferty w sieci

blog tania promocja w sieciDodawanie artykułów na blogu jest tanie! Jeżeli posiadasz już swoją witrynę www, jedyne co musisz zrobić, to stworzyć odpowiednią podstronę, a następnie przygotowywać artykuły. Nie powinny być za długie, ponieważ internauci nie lubią, gdy treści są zbyt obszerne. Najważniejsze jest, by były odpowiednio napisane – nie tylko ciekawie i poprawnie językowo, ale także zgodnie z zasadami sztuki SEO. Najlepiej zlecić przygotowanie artykułów profesjonalistom, którzy sprawią, że Twój blog będzie funkcjonował najbardziej efektywnie.

2. Wizerunek eksperta i lidera branży

wizerunek ekspertaArtykuły publikowane na blogu powinny być ściśle związane z branżą, w której działa Twoja firma. Nie powinny jednak skupiać się tylko na jej ofercie. Gdy w artykułach pojawia się tematyka spoza Twojej podstawowej działalności, budujesz wizerunek lidera rynku, który posiada ekspercką wiedzę dotyczącą całej branży. W ten sposób czytelnicy uznają firmę za specjalistę i chętnie korzystają z jej usług.

3. Budowanie relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami

budowanie relacjiNa blogu możesz zamieszczać informacje branżowe, ale też porady dla swoich klientów. Dzięki temu, będą oni chętnie wracali do artykułów i czerpali z nich niezbędną wiedzę. To sprawi, że będziesz dla nich nie tylko ekspertem, ale również doradcą w dziedzinie, którą reprezentujesz. W artykułach możesz przedstawiać swoje produkty i usługi w zupełnie inny sposób niż w klasycznej ofercie, pokazać je w konkretnych zastosowaniach i opowiedzieć o sytuacjach, w których mogą być użyteczne.

4. Wizerunek firmy nowoczesnej

nowoczesny wizerunekBlog firmowy to trend w marketingu, na który coraz częściej zwracają uwagę również potencjalni klienci. Jeżeli decydujesz się na jego prowadzenie, oznacza to, że wiesz, jak ważny jest wizerunek w sieci. Strona internetowa przygotowana pod prowadzenie bloga firmowego jest zgodna z najnowszymi zaleceniami dotyczącymi funkcjonalności i wyglądu witryn www. To wszystko sprawia, że użytkownicy odbierają firmę prowadzącą blog jako innowacyjną i podążającą za trendami.

5. Pozycjonowanie strony

pozycjonowanie stronyMechanizmy Google lubią, gdy treści na stronie są regularnie i często aktualizowane. Ważne jest systematyczne dodawanie artykułów, odpowiednio zoptymalizowanych (takich, które zawierają słowa kluczowe istotne dla SEO). Treści te sprawiają, że wzrasta widoczność witryny www i Google pozycjonuje ją wyżej w swojej wyszukiwarce! Co to oznacza? Internauci wyszukując konkretnych fraz, częściej trafiają na właśnie Twoją stronę www.

6. Potencjał wirusowy – linki prowadzące do strony www

potencjal wirusowyPodstawą prowadzenia bloga firmowego jest publikowanie na nim ciekawych i unikatowych artykułów. Czytelnicy, którzy ocenią treści jako przydatne i interesujące, chętnie podzielą się nimi z innymi użytkownikami sieci udostępniając linki np. w social media. W ten prosty sposób Twój blog będzie promowany przez samych internautów, a Ty będziesz czerpał korzyści z wirusowego zasięgu artykułów!

7. Wzrost odwiedzin strony www

wzrost odwiedzin wwwJak już wspomnieliśmy, prowadzenie bloga wpływa znacząco na pozycjonowanie w wyszukiwarce. Strona www dzięki ciekawym i inspirującym treściom jest promowana również przez samych użytkowników. Wszystkie te działania sprawiają, że zwiększa się ruch na stronie firmowej i jest ona częściej i chętniej odwiedzana przez internautów. Przeprowadzone przez nas case studies. dowodzą, że liczba odwiedzin w przeciągu dwóch miesięcy od założenia bloga firmowego wzrasta nawet trzykrotnie!

8. Podstawa content marketingu

content marketing„Content is king” to hasło, które w marketingu internetowym pojawia się od kilku lat. Tzw. marketing treści, czyli tworzenie najbardziej użytecznej zawartości stron www jest podstawą wszelkich działań promocyjnych w sieci. Pozwala na tworzenie relacji z użytkownikami, poprzez dostarczanie im wysokiej jakości potrzebnych informacji. Blog firmowy to podstawa skutecznego content marketingu – to właśnie od niego rozpoczyna się wszelkie działania związane z marketingiem treści.

Przekonaliśmy Cię, że blog firmowy to najlepszy wybór dla Twojej firmy? Odezwij się do nas – stworzymy i poprowadzimy go dla Ciebie 🙂

[contact-form-7 404 "Nie znaleziono"]

Skomentuj

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco