Co to jest direct answers, czyli pozycja zero w Google? | Borbis Media

Co to jest direct answers, czyli pozycja zero w Google?

11 maj 2018 | Kategoria: E-marketing

Na szczyt w wynikach wyszukiwarki Google prowadzą trzy drogi. Pierwsza jest łatwa do pokonania, ale niekiedy dość kosztowna – to reklamy Adwords. Druga prowadzi przez wyniki organiczne, czyli długookresowe pozycjonowanie strony. Z kolei w tym tekście dowiesz się, czym jest Direct Answers, czyli pozycja zero w Google, która pozwala na dotarcie na samą górę tą trzecią, niewielu znaną ścieżką.

Co to jest Direct Answers?

Direct Answers (znane także jako featured snippet), czyli odpowiedzi bezpośrednie, to funkcjonalność Google, która bezpośrednio w wynikach wyszukiwania pokazuje krótką odpowiedź na zadane przez użytkownika pytanie. Box z definicją wyświetla się jako pierwszy, nad organicznymi wynikami, a więc zajmuje tzw. pozycję zero. Jak wyglądają odpowiedzi bezpośrednie? Właściwie mogą przyjąć dowolną formę, ale najczęściej jest to tylko krótka regułka lub treść wzbogacona grafiką, niekiedy pojawiają się również wypunktowane instrukcje, tabele czy mapki.

direct answers - jak działa

Przykład Direct Answers – pogoda w Google

Jak działa Direct Answers?

Skoro wiemy już, co to jest featured snippet, czas odpowiedzieć na pytanie, dlaczego Google w ogóle stworzyło takie narzędzie. Odpowiedzi bezpośrednie to przede wszystkim ukłon w stronę osób korzystających z urządzeń mobilnych. Głównym ich celem jest prosta obsługa, szybkość uzyskiwania informacji oraz dopasowanie treści do potrzeb użytkownika. Innymi słowy, funkcjonalność ta pozwala użytkownikowi na znalezienie konkretnej, zwięzłej odpowiedzi w kilka sekund, bez zbędnego krążenia po kilku stronach internetowych. Do najczęściej zadawanych pytań, dla których Google tworzy Direct Answers w Polsce można zaliczyć: “co to”, “co to jest”, “znaczenie” oraz “co to znaczy”, czyli typowe prośby o definicję.

jak działa direct answers

Box Direct Answers – krótka odpowiedź

Odpowiedzi bezpośrednie – zalety i wady

Jak wszystko na świecie, Direct Answers ma zarówno zalety, jak i wady. Tych ostatnich jest wprawdzie niewiele, ale mimo to warto o nich wspomnieć. Po pierwsze algorytm, który umieszcza treści w answer boxach nie został jeszcze do końca rozgryziony, więc nie ma pewności, co da nam pewną pozycję zero w wyszukiwarce. Po drugie Direct Answers może być przyczyną zmniejszonego ruchu na stronie, bo użytkownik, widząc odpowiedź już w wynikach wyszukiwania, może nie kliknąć w link prowadzący do Twojej witryny. Trzeba jednak podkreślić, że odpowiedzi bezpośrednie są bardzo krótkie, więc każdy, kto będzie szukał pogłębionej analizy tematu i tak trafi do stworzonego przez Ciebie artykułu. Zaletą Direct Answers jest natomiast możliwość uzyskania wysokiej pozycji w wyszukiwarce, co może pozytywnie wpłynąć na budowę wizerunku eksperta, większej klikalności, zwiększenia sprzedaży i wielu, wielu innych korzyści.

Co to jest Direct Answers nietrudno wyjaśnić, ale trzeba przyznać, że jest to wciąż bardzo intrygująca funkcjonalność i warto się jej przyglądać. Jako użytkownicy wyszukiwarki możemy się zaś cieszyć, że Google podsuwa nam pod nos dokładnie to, czego potrzebujemy i oszczędza nam konsumowania treści, których nie mamy czasu przeglądać.

Skomentuj

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco