Co to jest live chat i co zyskasz wdrażając go na stronę? | Borbis Media

Co to jest live chat i co zyskasz wdrażając go na stronę?

11 wrzesień 2017 | Kategoria: E-commerce, E-marketing

Internauci poszukują w sieci szybkiej i łatwo dostępnej odpowiedzi na swoje pytania. Po to wchodzą też na Twoją stronę – by błyskawicznie dowiedzieć się jak najwięcej o oferowanych przez Ciebie produktach i usługach. W uzyskaniu informacji pomaga live chat, który daje możliwość rozmowy na żywo ze wszystkimi użytkownikami odwiedzającymi firmową witrynę internetową.

Co to jest live chat?

Live chat to okienko zlokalizowane zazwyczaj w prawym dolnym rogu strony, dzięki któremu możliwe jest prowadzenie rozmowy z przedstawicielem właściciela strony internetowej, m.in. pracownikiem obsługi klienta, sprzedawcą, doradcą czy recepcjonistą.

Dzięki temu narzędziu komunikacji internauci odwiedzający stronę czy sklep internetowy, a więc wszyscy obecni i potencjalni klienci, mogą bez większych problemów zadać pytania dotyczące oferty, rozwiać swoje wątpliwości czy uzyskać pomoc w dokonaniu zamówienia.

Okienko widoczne na stronie to tylko część narzędzia live chat. Jego ważną stroną jest również panel obsługi rozmów, do którego dostęp mają przedstawiciele firmy będącej właścicielem danej strony internetowej. To właśnie w tym miejscu odbiera się i przeprowadza rozmowy, ale również dodaje ustawienia okna chata, tworzy automatyczne wiadomości powitalne (triggery) czy po prostu przegląda listę gości aktualnie znajdujących się na stronie.

Po co mi live chat na stronie?

Jest kilka powodów, dla których warto zainstalować live chat na swojej stronie firmowej czy sklepie internetowym.

Jednym z najważniejszych z nich jest udostępnienie klientom nowej drogi kontaktu – szybkiej i łatwo dostępnej. Dzięki temu znacznie poprawia się jakość obsługi klienta. Zadowoleni klienci chętniej wracają na stronę i częściej korzystają z oferty. Badania dowodzą, że witryny, na których zainstalowano live chat ponownie odwiedza 63% internautów (badanie przeprowadzone przez serwis emarketer.com).

Kolejnym ważnym powodem, dla którego warto korzystać z chata na stronie jest oszczędność czasu. Pracownik może prowadzić kilka rozmów jednocześnie, odpowiadając na pytania wielu klientów. To znaczna przewaga w stosunku do rozmów telefonicznych.

Chat na żywo można też wykorzystywać do monitorowania ruchu w witrynie i zagadywania do użytkowników, którzy odwiedzają ją częściej lub pozostają na niej dłużej – czyli są zainteresowani ofertą, ale z jakiś powodów jeszcze nie podjęli decyzji o dokonaniu zamówienia. Dzięki rozmowie na chacie można im np. zaoferować specjalny rabat. Ta możliwość sprawia, że chat przyczynia się do zminimalizowania liczby tzw. porzuconych koszyków czy wejść na stronę bez wykonania zamierzonej dla jej użytkowników akcji (np. rejestracji czy skorzystania z formularza kontaktowego).

Dzięki temu, że chat poprawia obsługę klienta i pomaga użytkownikom przejść przez procesy złożenia zamówienia, przyczynia się do wzrostu sprzedaży – a przecież na tym najbardziej zależy każdemu właścicielowi strony czy sklepu internetowego.

My korzystamy na naszej stronie z narzędzia live chat ChatoBee, dzięki czemu już od jakiegoś czasu możecie kontaktować się z nami właśnie za pośrednictwem okienka w prawym dolnym rogu strony. Zachęcamy do rozmowy!

Skomentuj

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco