Lolcontent czyli treści najbardziej angażujące społeczności | Borbis Media

Lolcontent czyli treści najbardziej angażujące społeczności

25 kwiecień 2014 | Kategoria: Social media

Treści o charakterze rozrywkowym, często wyśmiewające postacie, zachowania lub cechy są nazywane lolcontentem. Pojęcie pochodzi z języka angielskiego: lol to akronim od słów laugh out loud (tłum. śmiać się głośno), content oznacza treści, przekaz. LOL pojawiło się w slangu internetowym, jednak na stałe wpisało się również do potocznego języka codziennego jako słowo wykorzystywane również poza siecią. 24 marca 2011 lol zostało oficjalnie dodane do słownika Oxford English Dictionary.

Do lolcontentu zaliczymy wszelkie treści wywołujące uśmiech na twarzy internauty, który na nie trafia. Mogą to być wpisy tekstowe, ośmieszające zachowania obrazki czy zdjęcia, filmy oraz najpopularniejszy typ lolcontentu w sieci – memy. Głównym zadaniem tego typu przekazów jest wywołanie śmiechu, dostarczenie użytkownikom rozrywki. W związku z tym nie powinien dziwić fakt, że wszelkie typy lolcontentu należą do najczęściej rozpowszechnianych treści w sieci. W przypadku lolcontentu najłatwiej zaobserwować zjawisko wirusowego rozprzestrzeniania informacji (przeczytaj nasz artykuł o marketingu wirusowym).

Grumpy cat - memNa formach lolcontentu opierają się takie serwisy jak kwejk.pl, demotywatory.pl, wiocha.pl i wszelkie inne agregatory treści rozśmieszających odbiorcę. Stały się one swoistą rozrywką internautów, zastępując im inne formy oderwania od codziennych obowiązków. Ogromne znaczenie lolcontentu dla współczesnego użytkownika internetu obrazuje odpowiedź na pytanie zadane w serwisie Reddit. Pytanie brzmiało (tłum.): Jeśli ktoś z lat 50. nagle pojawiłby się dzisiaj, co z aspektów życia codziennego byłoby najtrudniej jemu wytłumaczyć?. Odpowiedź w dość jasny sposób przedstawiła współczesne wykorzystanie sieci: Posiadam w kieszeni urządzenie umożliwiające dostęp do całej wiedzy znanej ludzkości. Używam go do oglądania zdjęć kotów i do kłótni z obcymi ludźmi. Popularność wspomnianych kotów (tu warto przytoczyć przykład Grumpy Cat i wszystkich memów, filmów, obrazków i wpisów z nim związanych) wskazuje jak znaczący jest lolcontent dla społeczności internetowej.

Twitter komiks

O popularności lolcontentu świadczą także niezwykle szybko rozwijające się społeczności generujące właśnie tego typu treści. Najnowszym hitem wśród użytkowników Facebooka jest strona fanowska Grafik płakał jak projektował. Strona istnieje od 16 kwietnia – w chwili obecnej, po 9 dniach funkcjonowania, zgromadziła społeczność ponad 65 tys. fanów (65 273 – stan na 25.04.2014)!

Pułapka lolcontentu w social media

Potencjał lolcontentu dostrzegli również marketingowcy. Najczęściej formy te wykorzystywane są w kanałach social media. Żaden inny post, obraz czy film nie daje takiej gwarancji interakcji (polubień, udostępnień, retweetów, komentarzy) jak właśnie wpis lolcontentowy. Należy pamiętać, że statystyczny internauta korzysta z serwisów społecznościowych przede wszystkim w celach rozrywkowych. Warto więc dostarczyć mu raz na jakiś czas takiej właśnie rozrywki. Nie należy jednak budować strategii komunikacji opartej tylko i wyłącznie lub w większości na lolcontencie. W dłuższej perspektywie jest to bowiem działanie niezwykle szkodliwe dla marki: treści takie nie wiążą społeczności z marką, doprowadzając do spłycenia komunikacji. Należy pamiętać, by decydując się na wykorzystanie elementów lolcontentu w strategii komunikacji w mediach społecznościowych, szczególną uwagę przyłożyć do częstotliwości tego typu wpisów i powiązania ich z główną tematyką strony czy profilu (związaną z działalnością reprezentowaną przez markę). Elementy lolcontentu publikowane z umiarem mogą jednak być przydatne w każdej społeczności – przecież każdy z nas lubi się śmiać!

Źródła grafik: geek-and-poke.com, memegenerator.net

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco