Opis produktu a sprzedaż - czy content sprzedaje? | Borbis Media

Opis produktu a sprzedaż – czy content sprzedaje?

5 czerwiec 2018 | Kategoria: E-commerce, E-marketing

Przeglądanie ofert niektórych sklepów internetowych może wprawić w prawdziwe osłupienie. Nie ze względu na ich wątpliwą wartość estetyczną, ale z powodu zamieszczonych tam opisów produktów. Czasem nie ma ich wcale, niekiedy są, ale tak niedopracowane, że ich obecność też nie daje żadnych korzyści. Najczęściej jednak są one po prostu skopiowane ze strony producenta albo, co gorsza, ze strony konkurencji. Jeśli prowadzisz sklep internetowy i zależy Ci na jego sukcesie, przeczytaj poniższy tekst i dowiedz się, w jaki sposób dobre opisy produktów mogą zwiększyć Twoją sprzedaż.

Jak dzięki opisom produktów zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Ruch w sklepach internetowych często generują zbłądzone dusze, które przeglądają Twoją ofertę z nudów, a nie po to, żeby coś kupić. Dobry opis produktu jest tym, co przyciągnie ich uwagę i zapali w głowie lampkę “oho, ja chyba bardzo tego potrzebuję”. Odpowiednio przedstawione właściwości danego artykułu mogą sprawić, że zyskasz klienta, który wcale nie był Twoim potencjalnym odbiorcą, dlatego ważna jest treść opisu oraz to, jak został zaprezentowany – jedno i drugie będzie miało wpływ również na Twoją pozycję w wyszukiwarce. Słowem, warto się postarać.

Jak stworzyć opis produktu?

W dobie tak dużej konkurencji sklepów internetowych nikt nie zatrzyma się dłużej na stronie, na której opisy i nazwy wyglądają jak ciąg przypadkowych liter i cyfr. Zamiast suchych, niezrozumiałych parametrów trzeba dostarczyć klientowi przejrzystą charakterystykę artykułu – taką, która sprawi, że zaświecą mu się oczy i otworzy portfel. Na atrakcyjny opis produktu nie składa się jedynie treść – liczy się content w każdej formie. Wykorzystuj grafiki, prezentacje i filmy, a gdy w opisie trzeba umieścić wiele parametrów, również tabele. Po co? Aby zainteresować konsumenta i podać mu wszystkie najważniejsze informacje w najbardziej przystępnej formie. Tekst podziel – w taki sposób, aby największe zalety produktu nie zginęły w ciągu znaków. Warto rozpocząć mocnym wstępem pokazującym główne korzyści, jakie daje zakup i zachęcić nim do dalszego czytania. W niektórych przypadkach dobrze jest też podsumować najważniejsze cechy na samym końcu, ale nie warto z tym przesadzać, bo opis powinien pozostać zwarty i treściwy.

Jak opisać produkt, by klient chciał go kupić?

Czy content marketing sprzedajeDobry opis produktu pomoże klientowi zrozumieć, że jest to idealna rzecz dla niego – takie dopasowanie trzeba mu uświadomić poprzez intrygujące przedstawienie tej pozycji. Podstawową zasadą jest tu mówienie (a raczej pisanie) językiem korzyści. Zamiast wymieniać cechy produktu, napisz, jak ta rzecz zmieni życie klienta. Nie określaj torby bardzo pojemną, udowodnij, że klient nigdy więcej nie będzie musiał po swoim bagażu skakać, żeby go domknąć albo pokaż na filmie, ile się w niej mieści. Przy tworzeniu opisów warto wczuć się w potrzeby docelowego klienta: uwzględnić jego dochody, styl życia i cele. Nie można też zapomnieć o Call To Action (CTA), czyli o wezwaniu do działania. Innymi słowy, delikatnie należy popchnąć konsumenta w stronę koszyka zakupów poprzez słowa takie jak “kup”, “wchodzę w to” itd. Przy tworzeniu opisów do sklepu internetowego warto zaprojektować ich ogólny szablon. Jednolity schemat nie tylko przyspieszy Twoją pracę, ale i sprawi, że cała strona internetowa będzie się wydawała bardziej spójna i uporządkowana.

Opisy produktów a SEO

Opisy produktów w sklepie internetowym to także szansa na podniesienie wartości witryny w oczach botów Google’a. Warto poświęcić na nie trochę czasu lub zlecić ich stworzenie agencji interaktywnej, bo odgrywają one niebanalną rolę w pozycjonowaniu Twojego sklepu. Najważniejsze są unikatowe treści – metoda kopiuj wklej ze strony producenta nie jest już mile widziana przez Google, nie mówiąc już o klientach sklepu. Opis powinien być nasycony słowami i frazami kluczowymi, ale nie może być nimi przeładowany – piszemy go w końcu nie dla wyszukiwarki, a dla prawdziwego odbiorcy. Na dobrą pozycję w wynikach wpływają też filmiki, prezentacje i grafiki, a wykorzystywanie linków wewnętrznych, które na przykład wyjaśniają trudne pojęcia, jest jak najbardziej wskazane. Konwersję zwiększą również opinie, komentarze i recenzje, warto więc dopuścić swoich klientów do głosu.

Jako właściciel sklepu internetowego łapiesz się pewnie teraz za głowę – przecież to tyle roboty! Nie będziemy udawać, że jest inaczej i stworzenie dwustu atrakcyjnych dla odbiorcy i wyszukiwarki opisów to bułka z masłem, ale jak to mówią: bez pracy nie ma kołaczy. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby tę tytaniczną pracę wykonać samemu, chętnie pomożemy!

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco