Rewolucja w przyciskach - Facebookowy kciuk będzie już rzadkim widokiem | Borbis Media

Rewolucja w przyciskach – Facebookowy kciuk będzie już rzadkim widokiem

13 listopad 2013 | Kategoria: Social media

Symbol „kciuka w górę” (thumbs up) stał się wręcz symbolem współczesnego internetu, w którym prym wiodą media społecznościowe. Popularność tego symbolu można porównywać do popularności czerwonego logo Coca-Cola. Facebook zdecydował się jednak na wizualną zmianę przycisków „Like”, „Share”, a co za tym idzie usunięcie popularnego kciuka pojawiającego się przed słowem „Like” właśnie na tym przycisku. Dlaczego ekipa Facebooka zdecydowała się na taką rewolucję?

Przyciski Lubię to - stary i nowyPrzycisk (button) „Lubię to” („Like”) został wprowadzony w 2010 roku. Właśnie wtedy pojawił się na wielu stronach, w konsekwencji na milionach stron w sieci, pod każdym artykułem czy wpisem, umożliwiając użytkownikom Facebooka przekazywanie znajomym w prosty sposób, jakie treści w sieci im się podobają. Być może wielu z Was nie pamięta już czasów, kiedy link do ciekawego artykułu przesyłało się w wiadomości e-mail bądź poprzez komunikator taki jak Gadu-Gadu, by zainteresować nim również znajomych. Teraz wystarczy kliknąć „Lubię to” pod wybraną treścią (a większość stron w sieci ma zainstalowane społecznościowe wtyczki umożliwiające takie działanie), np. pod naszym artykułem :), by znajomi zobaczyli w swoich Aktualnościach, że ten tekst podoba się użytkownikowi. Według danych Facebooka od momentu wprowadzenia przycisku, był on wyświetlany średnio ponad 22 miliardy razy dziennie na więcej niż 7,5 miliona stron internetowych. Te liczby robią wrażenie.

Dlaczego Facebook zmienia przyciski?

Kosmetyczne zmiany przycisków spowodowane są jednym faktem – dostosowaniem do wyświetlania stron na ekranach o różnych rozdzielczościach. Według zespołu Facebooka dotychczasowe przyciski na ekranach o dużych rozdzielczościach nie prezentowały się korzystnie. Dzięki zmianom nowe przyciski będą bardziej czytelne i podobne do przycisków dotyczących udostępnień poprzez e-mail, w innych mediach społecznościowych czy tych, które dotyczą akcji takich jak komentowanie. Będą bardziej spójne i na pewno wizualnie taka zmiana jest korzystna. Potwierdzają to testy, które przeprowadził serwis – internauci częściej klikają właśnie w nowe przyciski, które są bardziej wyraziste i widoczne.

Facebook - nowe przyciski na stronach

Zmiana, choć jedynie kosmetyczna, jest rewolucyjna z jednego względu – wszyscy użytkownicy przyzwyczaili się do kciuka i to właśnie z tym symbolem kojarzą serwis Facebook. Kciuk w górze stał się prawie równoznaczny z logo serwisu i charakterystyczną literą „f”, która teraz będzie przyciskom towarzyszyć. Na pewno w końcu Facebookowicze przyzwyczają się do zmiany, ale w pierwszym etapie każdy może mieć wrażenie, że „czegoś” mu brakuje…

Czy kciuk znika definitywnie?

Na szczęście symbol kciuka nadal będzie obecny. Jak widać na poniższej grafice w rozszerzonych wersjach przycisków nadal pojawia się symbol kciuka, który towarzyszy liczbie wykonanych akcji.

FB - nowe przyciski

O zmianach Facebook poinformował w zeszłym tygodniu – czekamy aż pojawią się na wszystkich stronach. (W artykule wykorzystaliśmy grafiki i informacje, które pojawiły się na oficjalnym blogu Facebooka: developers.facebook.com/blog)

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco