Content marketing w służbie e-commerce | Borbis Media

Skuteczny content marketing dla e-commerce

29 czerwiec 2020 | Kategoria: E-commerce

W obecnych czasach content marketing to niezwykle istotny element funkcjonowania firmy w branży e-commerce. Bez tych działań nie sposób osiągnąć wysokich wyników i rozwinąć potencjału, jaki drzemie w marketingu internetowym. Warto więc dowiedzieć się, jakie treści tworzyć oraz jak często i gdzie je publikować, aby możliwie najskuteczniej docierały do naszych odbiorców i przynosiły efekty w postaci zwiększonej sprzedaży.

Czy warto stosować content marketing w e-commerce?

Zdecydowanie tak! Według Content Marketing Institute, 72% marketingowców twierdzi, że marketing treści zwiększa zaangażowanie odbiorców, co przekłada się m.in. na wzrost zainteresowania ofertą e-sklepu. Odpowiedni przekaz wydłuża bowiem czas spędzany na stronie – zaciekawiony klient angażuje się w temat, a to zwiększa prawdopodobieństwo podjęcia decyzji np. o zakupie opisywanego produktu. Należy jednak pamiętać o tym, że warunkami koniecznymi dla efektywności content marketingu jest wysoka jakość merytoryczna i wizualna, tak aby po pierwsze zainteresować odbiorcę tym, co mu oferujemy, a po drugie odpowiednio budować wizerunek i świadomość danej marki. Jakie treści będą więc zachęcające? Odpowiedź jest prosta: wszystkie! Od tekstowych (artykuły, posty, poradniki, raporty) poprzez obrazowe (zdjęcia, infografiki) na wideo, aplikacjach i tym podobnych kończąc. Mogą mieć one najróżniejszy charakter – zarówno specjalistyczny (ekspercki, poradnikowy), jak i bardziej lifestylowy. Ważne, by treści były przyjemne i proste w przekazie oraz jasno odnosiły się do firmy, jej oferty i wartości oraz – co istotne – odpowiadały na potrzeby i pytania konsumentów. Dobrze prowadzony content marketing znacznie zmniejsza koszty reklamowania biznesu!

Dobra strategia to podstawa

Przygotowanie odpowiedniego, dobrze przemyślanego planu pomoże usystematyzować działania, nakreślić ich kierunek, a w rezultacie obserwować postępy, jakie przynosi umiejętnie prowadzony content marketing. Istotnym elementem strategii powinno być ustalenie konkretnego, obiektywnego i możliwego do osiągnięcia celu, na który nakierowane będą wszystkie działania. Może nim być dla przykładu przyciągnięcie potencjalnych klientów lub zwiększenie aktywności odbiorców w mediach społecznościowych. Dobra strategia powinna uwzględniać także możliwie jak najbardziej szczegółowe zdefiniowanie oferowanego produktu (lub kategorii produktów) oraz potencjalnego odbiorcy, a także podjęcie próby ustalenia i zrozumienia jego potrzeb. Wówczas łatwiej będzie dobierać treści, które faktycznie mogą zainteresować określoną grupę docelową. Dobra strategia tworzenia content marketingu zakłada również zachowanie spójności działań we wszystkich wykorzystywanych kanałach komunikowania – od strony www po serwisy social media.

Różne kanały komunikowania

To kolejna ważna kwestia. Bez odpowiednich, szerokich kanałów dystrybucji, tekst traci potencjalnych odbiorców. Oznacza to, że bez właściwej promocji nawet najbardziej atrakcyjna treść nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Najważniejszym kanałem, pewnego rodzaju wizytówką dla e-sprzedawcy, jest oczywiście sklep internetowy. To właśnie tu treści powinny być najbardziej „dopieszczone”. W jego obrębie warto zadbać nie tylko o wartościowe opisy produktów czy usług, ale też o treści na blogu, który pomoże zbudować wizerunek eksperta i nakierować potencjalnych klientów na produkty, które go interesują. W kanałach komunikowania nie można oczywiście pominąć także mediów społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. Warto pamiętać, że nasz przekaz zyska większą moc jeśli wesprzemy go płatnymi formami promocji, takimi jak posty sponsorowane w social mediach czy reklama w wyszukiwarce Google. Dobrym pomysłem na szerszą “dystrybucję” treści jest także nawiązanie współpracy z serwisami internetowymi i dotarcie do ich czytelników na przykład poprzez artykuły sponsorowane, które będą odsyłać czytelników do produktów w sklepie internetowym.

Warto również pamiętać, że kanały internetowe są połączone – im ciekawszy tekst na blogu, tym większe prawdopodobieństwo zwiększenia się “lajków” na Facebooku czy Instagramie. Należy pamiętać, aby na każdym kanale zostawić odnośniki do innych stron firmy – nigdy nie wiadomo, która forma bardziej zainteresuje odbiorcę.

Reagowanie na potrzeby klientów

I nie chodzi tutaj tylko o umożliwienie kupna… Trzeba wziąć pod uwagę fakt, że obecnie klient ma rozbudowaną osobowość i długo zastanawia się nad wyborem biorąc pod uwagę wiele aspektów. Bardzo dobrym pomysłem jest podjęcie próby zaprzyjaźnienia się z odbiorcą, zbudowania dobrych relacji i wzbudzenia w nim poczucia “zaopiekowania” przez firmę. Taki efekt można uzyskać poprzez odpowiedni kontakt, dostarczanie informacji, szybkie odpowiadanie na pytania na przykład za pośrednictwem czatu internetowego na e-sklepie. Trzeba też pamiętać, aby nie opuszczać klientów po zakończonej transakcji. Dobrze sprawdzą się w tym celu media społecznościowe i prowadzone za ich pośrednictwem kampanie remarketingowe, a także mailing z prośbą o przekazanie opinii o produkcie itd. Takie działania zwiększają prawdopodobieństwo, że usatysfakcjonowany klient ponownie skorzysta z oferty e-sklepu.

Optymalizacja pod kątem SEO

Tworząc wartościowy marketing treści warto uwzględnić jeszcze jedną, niezwykle ważną rzecz – SEO. Właściwie przygotowany, czyli merytoryczny, unikatowy i odpowiednio zoptymalizowany tekst, nie tylko buduje pozytywny wizerunek firmy i cieszy się zainteresowaniem wśród odbiorców, ale również wpływa na widoczność e-sklepu w sieci. Mechanizmy Google rozpoznają bowiem treści wysokiej jakości i chętniej wyświetlają je użytkownikom wpisującym w wyszukiwarkę konkretne frazy. To z kolei pozwala pozyskać – przy wsparciu innych narzędzi promocji, takich jak np. social media – lepszy ruch organiczny, dzięki któremu sklep internetowy będzie coraz wyżej wyświetlał się w wynikach wyszukiwania generując tym samym coraz większą sprzedaż. Dlatego właśnie tak ważne jest, by m.in. umiejętnie dobierać frazy kluczowe, a także dbać o ich odpowiednie rozmieszczenie oraz właściwe nasycenie nimi treści na stronie.

Umiejętnie prowadzony content marketing dla e-commerce daje gwarancję wzrostu rozpoznawalności i zaufania, buduje wizerunek eksperta i – co najważniejsze z punktu prowadzenia e-biznesu – prowadzi do zwiększenia sprzedaży w internecie. Dbając o odpowiedni marketing treści zyskujesz więc nie tylko zadowolenie potencjalnych klientów, ale również własną satysfakcję! Dlatego, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat skutecznego content marketingu i szukasz pomocy dla swojego biznesu, napisz – jesteśmy gotowi do współpracy! 🙂

Skomentuj

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco