Typy użytkowników mediów społecznościowych | Borbis Media

Typy użytkowników mediów społecznościowych

28 listopad 2014 | Kategoria: Social media

Aktywność polskich internautów w mediach społecznościowych stale wzrasta. Nic dziwnego, profile na Facebooku czy Instagramie mają już nawet przedszkolaki. Im więcej osób, w dodatku z różnych środowisk i przedziałów wiekowych, tym wyraźniej zarysowują się pewne charakterystyczne typy użytkowników social media. Oto one.

Media społecznościoweRegularne publikowanie, komentowanie, lajkowanie, udostępnianie – to sens życia tzw. Twórców. Oprócz podejmowania wzmożonej aktywności na serwisach społecznościowych, także jako administratorzy własnych fanpage’ów, prowadzą blogi, zakładają strony internetowe, udzielają się na forach – ich ślad znaleźć można dosłownie wszędzie. Jak sama nazwa wskazuje, są także autorami wierszy i opowiadań na Digarcie, utworów muzycznych na Wrzucie, filmików na YouTubie. Na Twórców mogą także liczyć firmy obecne w mediach społecznościowych – odpowiednio zachęceni, rozpromują produkty i usługi wśród swoich znajomych.

Wcześniej wspomniana grupa nie istniałaby zapewne, gdyby nie Rozmówcy, których rola polega na wchodzeniu w bezpośrednie interakcje z innymi użytkownikami. Rozmówcy lubią komentować zamieszczane treści – niektórzy w ten sposób zachęcają innych do przyłączenia się do rozmowy. Są też tacy, którzy zwyczajnie irytują – nadgorliwością i pseudo mądrościami.

Do kolejnej z aktywnych grup należą tzw. Członkowie, którzy zakładają konta na portalach społecznościowych tylko po to, by zaspokoić swoją potrzebę przynależności. Dlatego też Członków odnaleźć można w najróżniejszych grupach łączących ludzi o podobnych zainteresowaniach, zawodach, itp.

Wszystkie publikowane treści przez powyższe grupy podlegają dokładnej selekcji Kolekcjonerów, którzy przemierzają social media w poszukiwaniu interesujących ich informacji, by następnie móc wrzucić je do „ulubionych” lub podzielić się nimi ze znajomymi. Stanowią dość wybredną grupę – byle treści nie przyciągną ich uwagi.

Typu użytkowników social mediaNa portalach społecznościowych swoją obecność wyraźnie zaznaczają także Krytycy, tudzież Hejterzy, którzy czerpią ogromną satysfakcję z możliwości stałego krytykowania publikacji innych osób lub promowanych w internecie produktów. Nieważne co, nieważne kto – wszystko zasługuje na krytykę, i to niekoniecznie tą konstruktywną.

Jak widać, w social media naprawdę dużo się dzieje – to okoliczności w sam raz dla tzw. Duchów, którzy bacznie obserwują aktywności innych, jednak z ukrycia. Duchy bowiem są grupą, których prawdziwej tożsamości nigdy nikomu nie będzie dane poznać. Za to oni o innych wiedzą praktycznie wszystko.

Nie można również zapomnieć o Nieaktywnych, które mimo tego, że korzystają z internetu, nie przejawiają większego zainteresowania podjęciem aktywności w mediach społecznościowych. Nieznane jest im „dawanie lajków” oraz inne charakterystyczne dla dzisiejszego social media określenia. O takich ludziach zazwyczaj mówi się żartobliwie, że nie istnieją. Cóż…w końcu mało kto w dzisiejszych czasach nie ma konta na Facebooku.

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco