Widoczność strony w wyszukiwarce - jak ją zwiększyć? | Borbis Media

Widoczność strony w wyszukiwarce – jak ją zwiększyć?

22 lipiec 2021 | Kategoria: E-marketing

Każdy chce, aby jego strona internetowa znajdowała się możliwie na jak najwyższym miejscu w wyszukiwarce. W końcu użytkownicy wybierają właśnie te adresy, które najszybciej wpadają im w oko. Trzeba jednak wiedzieć, że na pozycjonowanie strony wpływa bardzo wiele czynników, a znalezienie się w pierwszej dziesiątce wyników to niełatwe zadanie, będące efektem wielomiesięcznej pracy specjalistów. Jest jednak kilka skutecznych trików, które skutecznie zwiększają widoczność strony.

Skuteczne pozycjonowanie i link building – dlaczego jest tak ważne?

Pozycjonowanie i link building to pojęcia, które w marketingu internetowym pojawiają się każdego dnia, ale mogą być nowe dla osób, które nie zajmują się tym na co dzień. Spieszymy więc z wytłumaczeniem! Pozycjonowanie to nic innego, jak działania mające na celu osiągnięcie wysokiej pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Widoczność witryny jest zwiększona między innymi dzięki konkretnym słowom kluczowym, po wpisaniu których użytkownicy mogą trafić właśnie na tę konkretną stronę. Takie działania pozytywnie wpływają na wizerunek firmy i promują jej ofertę – to skuteczna forma reklamy przynosząca długofalowe korzyści związane z większym ruchem na stronie i potencjałem sprzedażowym. A czym w takim razie charakteryzuje się link building? Najprościej mówiąc jest to pozyskiwanie linków (odnośników) do naszej strony z innych stron zewnętrznych. Warto wspomnieć, że ten proces wchodzi w skład pozycjonowania.

Audyt SEO

Aby strona internetowa była dobrze widoczna w wyszukiwarce, musi charakteryzować się kilkoma bardzo ważnymi aspektami. Jest to przede wszystkim właściwa budowa, prędkość działania, optymalizacja, a także atrakcyjny profil linków. Ale co to właściwie znaczy? W doprecyzowaniu potrzeb pozycjonowania pomaga audyt SEO, który jest dogłębną analizą strony pod kątem elementów decydujących o jej widoczności. Takie działanie jest wykonywane przez specjalistów, definiujących elementy, które należy zmienić lub usunąć. To bardzo ważne na każdym etapie rozwoju strony internetowej, również na samym początku jej działania. Regularnie wykonywany audyt sprawi, że znacznie większa liczba użytkowników będzie odwiedzać witrynę i generować na niej ruch. Cena i czas przeprowadzenia takiej analizy w dużej mierze zależy od wielkości serwisu – inaczej będzie w przypadku strony małego sklepu internetowego sprzedającego kilka produktów, a inaczej, jeśli specjaliści będą musieli przeprowadzić audyt na witrynie należącej do dużego przedsiębiorstwa oferującego różne usługi.

Wartościowy content – bez tego ani rusz

Content, czyli treść strony, to jeden z najważniejszych aspektów wpływających na widoczność strony w wyszukiwarce. Możesz dbać o wszystkie powyższe elementy, ale bez stałych, a także stale rozbudowywanych treści niewiele zdziałasz. Na co w takim razie zwracać uwagę?

  • Regularne publikacje na blogu. Blog firmowy przede wszystkim pozwala zwiększyć potencjał SEO strony. Posiadanie go to niekończące się korzyści – to właśnie w tych wpisach możesz umieszczać linkowania i frazy kluczowe, które mają realny wpływ na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce.
  • Ciekawe, skonkretyzowane opisy produktów. To element stały contentu, który również musi być możliwie jak najlepszej jakości – w końcu to właśnie na podstawie opisu produktu klient decyduje się na zakup konkretnej rzeczy lub zrezygnowanie z niej. Liczy się to, aby treści były odpowiedniej długości i przedstawiały tylko najważniejsze informacje. Nie powielaj opisów producentów i unikaj kopiowania – staraj się stworzyć coś swojego, co przyciągnie uwagę potencjalnego nabywcy.
  • Oryginalne i unikatowe treści to coś, co dotyczy zarówno wpisów na blogu, jak i opisów umieszczonych na stronie. Niedopuszczalnie jest powielanie tekstów nawet w obrębie swojej strony – powielanie może spowodować spadek pozycji w wynikach wyszukiwania.
  • Dobry tytuł i odpowiednie śródtytuły – dobrze skonstruowane nie tylko zachęcają czytelnika do lektury, ale również wpływają na pozycjonowanie. Powinny zawierać frazę kluczową (najlepiej na początku) oraz nie mogą być zbyt długie.
  • Odpowiednia struktura tekstów. Nawet najciekawszy artykuł przepełniony słowami kluczowymi może odstraszać, jeśli jest nieodpowiednio sformatowany. Odpowiedni podział publikacji na niezbyt długie akapity oraz dodanie śródtytułów sprawi, że łatwiej będzie można znaleźć interesujące wiadomości i przyswoić treści, które znajdują się w artykule. Jeśli nie wiesz jak się za to zabrać, rozważ rozpoczęcie współpracy z doświadczonymi copywriterami.
  • Linkowania wewnętrze to jedna z kluczowych dróg jeśli chodzi o zwiększenie wydajności pozycjonowania. Są to wszystkie hiperłącza kierujące użytkownika do innej podstrony w ramach tej samej witryny.

Jak widać, na pozycjonowanie strony wpływa ogromna ilości czynników. Zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce to długi proces, który często wymaga pomocy specjalistów – mimo tego, zdecydowanie warto poświęcać na niego czas i w to inwestować. To właśnie dzięki niemu ruch na stronie i potencjał sprzedażowy znacznie się zwiększa!

Skomentuj

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco