Marketing przedszkola, przedszkoli | obsługa przedszkoli | Borbis Media

Prowadzenie przedszkola może być świetnym pomysłem na biznes. By wyróżnić się na tle konkurencji, należy oferować najlepszą opiekę nad dziećmi, ze zróżnicowaną ofertą programową i pysznymi, zdrowymi, zbilansowanymi posiłkami.
Bardzo ważne jest zdobycie i utrzymanie zaufania społecznego – to właśnie kluczowy element budowania strategii, na której bazować będzie marketing przedszkola. By zdobyć popularność przedszkola wśród rodziców i ich dzieci, należy korzystać z wielu narzędzi marketingowych, które muszą być ukierunkowane nie na sprzedaż (jak w przypadku przedsiębiorstw z innych branż), a właśnie na zdobywanie społecznego zaufania i budowanie wizerunku profesjonalnej i przyjaznej placówki edukacyjnej.

Przygotowaliśmy zestaw nowoczesnych, dedykowanych właśnie dla przedszkoli jako instytucji zaufania społecznego, rozwiązań marketingowych, które wypromują placówkę przedszkolną. Jest to oferta marketingu dla przedszkoli, którą proponujemy placówkom edukacji przedszkolnej na specjalnych warunkach.

 

tworzenie_stronWierzymy, że kierujący przedszkolem mają ogromną wiedzę z zakresu opieki nad dziećmi, ich wczesnej edukacji i są szczególnie zaangażowani w pracę z najmłodszymi. Chcemy promować miejsce przyjazne dzieciom i dlatego oferujemy kompleksowy marketing dla przedszkola.

 

Strona internetowa z optymalizacją oraz jej pozycjonowanie

Współcześni rodzice dzieci w wieku przedszkolnym to przede wszystkim osoby w wieku ok. 25-39 lat. Osoby w tym wieku to jednocześnie jedna z największych grup wśród polskich internautów (ok. 40% Polaków w tym wieku deklaruje swoją aktywność internetową – według badań z marca 2013, NetTrack). To właśnie w sieci większość osób w tym wieku szuka informacji – również tych dotyczących oferty edukacyjnej dla swoich pociech.

Proponujemy przygotowanie strony internetowej przedszkola zachęcającej do odwiedzin. Strony stworzone przez nas są atrakcyjne dla użytkowników – zarówno wizualnie jak i funkcjonalnie, zawierają także wszelkie niezbędne informacje. Marketing przedszkola rozpoczyna się właśnie tu – strona internetowa przedszkola musi je promować od pierwszych chwil wywołując wrażenie przyjaznego i miłego miejsca, w którym dzieci będą miło spędzały czas i do którego będą chętnie wracać.

Układ strony przedszkola

Doradzimy, jaki powinien być wygląd i struktura strony (znaczenie kolorów, układ funkcjonalny, oprawa wizualna).

Domena strony internetowej

Wybierzemy domenę (w przypadku jej braku) i zajmiemy się jej rejestracją.

Obsługa CMS

Przeszkolimy pracownika przedszkola w zakresie obsługi strony (dzięki stosowanemu systemowi zarządzania treścią CMS pracownik z łatwością doda aktualizacje, zmieni treści itp.) lub sami zajmiemy się tą obsługą.

Usługa hostingu strony

Specjalnie dla przedszkoli – zajmiemy się usługą hostingu (czyli utrzymania zasobów strony) GRATIS.

Strona internetowa przedszkola, jaką stworzymy będzie od pierwszych chwil tworzenia optymalizowana pod względem jakości (optymalizacja kodu, treści oraz konwersji) – by być jak najbardziej atrakcyjną dla odwiedzających ją osób, a także dla mechanizmów wyszukiwarek internetowych (w tym Google).

Jako usługę dodatkową proponujemy pozycjonowanie strony, dzięki któremu po wpisaniu konkretnych fraz w wyszukiwarce użytkownik trafi właśnie na tę stronę.

 

Dedykowany pakiet usługi netAsystent

Obecność w sieci to pierwszy krok do bycia odnalezionym przez rodziców dzieci, które zostaną oddane pod opiekę przedszkola. Najważniejsze jest jednak, by w Internecie można było odnaleźć zawsze świeże i aktualne informacje dotyczące przedszkola (dane teleadresowe placówki, jej oferta, aktualne informacje o zapisach, zdjęcia itp.).

Jako uzupełnienie działania strony internetowej przedszkola, stworzyliśmy dedykowany pakiet naszej autorskiej usługi netAsystent.

Dzięki działaniom w ramach netAsystenta:

1
zostaną utworzone internetowe wizytówki przedszkola na portalach regionalnych i portalach edukacyjnych oraz tych, które dotyczą wychowania przedszkolnego,
2
zostaną utworzone wpisy w odpowiednich katalogach,
3
dodane zostaną zdjęcia sal przedszkolnych, otoczenia i samego budynku w formie galerii zdjęć,
4
stale dodawane będą aktualne ogłoszenia dotyczące naboru do grup oraz wydarzeń dla przedszkolaków.

 

Obsługa przedszkola w social media

Social media to najnowocześniejsze i jednocześnie najpopularniejsze metody komunikacji z odbiorcami usług, w tym również usług edukacji przedszkolnej. Użytkownikami mediów społecznościowych są na pewno rodzice dzieci w wieku przedszkolnym (osoby w wieku 25-39 lat to ponad 30% polskich użytkowników Facebooka). Komunikacja w ramach social media musi więc być umiejętnie prowadzona – by docierać do rodziców dzieci. Należy także pamiętać, że same maluchy, które wkrótce zostaną absolwentami placówki, staną się czynnymi internautami, a także użytkownikami mediów społecznościowych i będą oceniać działalność przedszkola.

Ikona Facebook

Przedszkole na Facebooku

Serwisy społecznościowe są najpopularniejszymi z mediów społecznościowych. W prowadzeniu komunikacji z rodzicami dzieci i ich pociechami szczególnie polecamy serwis Facebook.

Proponujemy utworzenie strony fanowskiej przedszkola (fanpage przedszkola) wraz z oprawą graficzną, w ramach której prowadzić będziemy umiejętną komunikację z rodzicami przedszkola. Strona taka może być idealnym miejscem do informowania o zbliżających się imprezach kulturalnych i rozrywkowych: organizowanych obchodach Dnia Dziecka, Dnia Matki czy Dnia Babci i Dziadka, także o wyjściach do kina, o zawodach sportowych, teatrzykach i innych przygotowywanych dla dzieci lub z ich udziałem wydarzeniach.
Strona taka może także służyć przekazywaniu informacji dotyczących terminów zebrań z rodzicami, terminach naboru do grup przedszkolnych itp.

Strona fanowska w serwisie Facebook służy jednak przede wszystkim prowadzeniu dialogu z rodzicami i ich pociechami – to tutaj rodzice mogą zadawać pytania i uzyskiwać odpowiedzi, mogą na bieżąco śledzić poszerzanie oferty edukacyjnej i rozrywkowej, jaką oferuje przedszkole. Na stronie fanowskiej możemy publikować zdjęcia i filmy z ważnych chwil w życiu społeczności przedszkolnej – by każdy rodzic miał do nich dostęp. Możemy również utworzyć dedykowane zakładki lub aplikacje z informacjami dotyczącymi menu czy planu na dany dzień, by rodzice wiedzieli czym będą zajmować się dzieci. Na stronie publikować będziemy również ciekawostki dotyczące wychowania dzieci w wieku przedszkolnym, zgodne z filozofią i metodami nauczania obowiązującymi w przedszkolu.

Ikona bloga

Blog przedszkola

Media społecznościowe to także blogi. W ramach blogosfery prowadzone są blogi osobiste, blogi tematyczne, a także blogi firmowe. Proponujemy prowadzenie również edukacyjnego bloga przedszkolnego.

Jaki jest cel prowadzenia bloga przedszkola?

Blog przedszkola może być istotnym elementem strategii marketingowej przedszkola – pozwoli budować wizerunek placówki profesjonalnej, która zapewni najlepszą opiekę dzieci. Nie tylko przygotujemy kompleksowo stronę bloga, ale zajmiemy się także treścią – publikować będziemy regularnie autorskie, oryginalne artykuły dotyczące tematów związanych z wychowaniem dzieci w wieku przedszkolnym (3-6 lat), informacji dotyczących zmian w prawie i wytycznych dotyczących edukacji przedszkolnej, także ciekawostek związanych z funkcjonowaniem przedszkola. Czytelnikami takiego bloga będą rodzice przedszkolaków, którzy już wysłali swoje dzieci do tego przedszkola, ale również rodzice poszukujący idealnej placówki dla swoich pociech. Przedszkole, które może pochwalić się własnym blogiem, pełnym profesjonalnych treści, na pewno zachęci i zainteresuje swoją ofertą.