Wszystko o sklepach internetowych | Borbis Media

Sklepy internetowe

Wygląd sklepu
Produkty w sklepie internetowym
Klienci
Zamówienia
Płatność i wysyłka
SEO
Statystyki i raporty
Waluty i języki
RWD
Integracje sklepu internetowego
Regulamin sklepu internetowego

 

carreblancm-style

 

Wygląd sklepu

Oryginalność
Przygotowania indywidualnego projektu graficznego dostosowanego do branży i charakteru sklepu jest niesamowicie ważne. Klienci najpierw zwracają uwagę na przejrzystość, kolory, rozmieszczenie elementów i estetykę strony internetowej.

Podstawowe elementy graficzne

menu sklepu internetowego Menu
może posiadać wiele poziomów w zależności od tego na ile kategorii można pogrupować produkty, które będą sprzedawane w Twoim sklepie internetowym. Wygląd menu można zmieniać w dowolny sposób, rozpoczynając od koloru tła, czcionki, a także stylu separatorów i nagłówków.
Stopka w sklepie internetowym Stopka
w niej z reguły znajdują się dane teleadresowe, nazwa firmy, mapka z lokalizacją siedziby oraz linki do profilów na portalach społecznościowych. W stopce można również zamieścić formularz kontaktowy, FAQ, link do regulaminu sklepu oraz informacje o płatnościach i wysyłce.
Sidebar w sklepie internetowym Sidebar
może być umieszczony w każdym miejscu na stronie internetowej, najczęściej jednak instalowany jest po prawej lub lewej stronie. Znajdują się w nim widgety, które można dowolnie modyfikować.
Slider w sklepie internetowym Slider
zwykle znajduje się w centralnej części strony internetowej. Jest ciekawym sposobem na prezentację kilku zdjęć lub ofert, które zmieniają się co kilka sekund.

Kliknij tutaj i zobacz jak wyglądają nasze realizacje sklepów internetowych.


 

Produkty w sklepie internetowym

Ilość produktów
Ilość produktów w sklepie internetowym jest nieograniczona. Zarówno wstawianie ich na stronę jak i udostępnianie klientom jest szybkie i łatwe.

Zarządzanie produktami
Zarządzanie produktami odbywa się z poziomu panelu administracyjnego, gdzie można stworzyć rozbudowaną kartę produktu. Działanie te są wspomagane przez odpowiednie funkcjonalności ustalane przy spisywaniu specyfikacji.

Dane produktu
Zakładka informacyjna o produkcie przedstawia jego podstawowe parametry takie jak nazwa, opis, numer, cena.

Zdjęcia produktu
Do karty produktu można dodawać niezliczoną ilość zdjęć, należy jednak pamiętać, by były one w dobrej jakości i jednocześnie nie posiadały zbyt wysokiej rozdzielczości, aby strona mogła ładować się szybko i sprawnie.

Kreator produktu spersonalizowanego
Istnieje możliwość stworzenia kreatora produktu spersonalizowanego, który z kilku zmiennych jest w stanie stworzyć produkt jedyny w swoim rodzaju.

Katalog produktów
Należy dokładnie przemyśleć katalog produktów. Musi być on intuicyjny, aby każdy użytkownik sklepu bez problemu mógł znaleźć szukany przedmiot.

Filtrowanie produktów
Dokładne opisanie produktu pozwoli na jego skuteczne i szybkie filtrowanie. Przypisanie poszczególnych cech i atrybutów do danego przedmiotu podnosi jego wartość.

Kliknij tutaj i zobacz jak wygląda proces tworzenia sklepów internetowych.


 

Klienci

Z poziomu panelu administracyjnego można uzyskać wiele danych na temat Twoich klientów. Są one szczególnie pomocne w rozwijaniu sklepu oraz dostosowaniu go do ich potrzeb.

Istnieje możliwość podziału klientów na grupy, np. hurtownicy i detaliści, dzięki temu można dodawać rabaty indywidualne.

Istotną rolę pełni funkcja śledzenia koszyka klienta. Możesz sprawdzić jakie produkty były wybierane, jakie odrzucane przed zakupem, ile zamówień zostało zrealizowanych, ile czasu trwał proces zakupowy.


 

Zamówienia

Najważniejszym działaniem na Twoim sklepie internetowym jest obsługa zamówień. Ich odpowiednie oznaczanie oraz realizowanie sprawi, że realizacja przebiegnie sprawnie. Pamiętaj o informowaniu swoich klientów o statusie zamówienia.


 

Płatność i wysyłka

Metody płatności

Warto, aby klient miał kilka możliwości do wyboru. Oto kilka najbardziej popularnych sposobów płatności w sklepie internetowym:

Płatność przy odbiorze Płatność przy odbiorze
jedna z najbardziej ulubionych metod płatności kupujących. Głównie ze względu na to, że czują się bezpiecznie płacąc dopiero po otrzymaniu towaru. Mogą także łatwo zrezygnować z zakupu przez nie odebranie paczki. Przy tym sposobie warto liczyć się z kosztami zwrotów.
Płatność online Płatność online
coraz bardziej popularne w Polsce. Ich zaletą jest szybkość przepływu środków oraz informacji, dzięki czemu można zaoszczędzić czas. Najczęściej używanymi bramkami płatności są Przelewy24, Dotpay, Płatoności.pl, transferuj.pl, eCard.
Przelew bankowy Przelew bankowy
różni się od płatności online tym, że po zakupie klient nie jest od razu kierowany do strony banku, tylko musi wykonać przelew sam. Jest to czas, w którym użytkownik może przemyśleć zakup, a także z niego zrezygnować.
Karta płatnicza Karta płatnicza
to szybki i bezpieczny sposób dokonania płatności za zrealizowane zakupy. Nie warto obawiać się podawania numeru karty czy naszych danych, ponieważ są one odpowiednio zabezpieczone.

Wysyłka

Poniżej zostały przedstawione najczęściej wybierane metody wysyłki. Prowadząc zaawansowany sklep internetowy powinno się wziąć pod uwagę wszystkie możliwości dostawy.

Poczta Polska Poczta Polska
współpraca z Pocztą Polską na początku prowadzenia sklepu internetowego jest praktycznie obowiązkowa. Jest to jeden z najtańszych sposobów wysyłki towaru. Kolejną zaletą Poczty Polskiej jest to, że paczkę można odebrać praktycznie z każdego miejsca w kraju.
Kurier Kurier
jest to droższa opcja niż Poczta Polska jednak można liczyć na zniżki przy określonej liczbie paczek miesięcznie. Ogromną zaletą jest czas dostawy, który wynosi 24 godziny, jest także przydatna opcja śledzenia przesyłki. Jest to dużo wygodniejszy sposób, który zapewnia wysoką jakość obsługi.
Odbiór osobisty Odbiór osobisty
jeżeli decydujemy się na oferowanie tej usługi należy pamiętać o wyznaczeniu godzin, w których można odbierać paczkę w siedzibie firmy. Dobrym pomysłem jest także zgoda na odbiór osobisty po uprzednim uzgodnieniu terminu.
Paczkomaty 24/7 Paczkomaty 24/7
ich podstawowymi zaletami są: niski koszt, szybkość dostawy oraz godziny, w których można odebrać paczkę – czynne są 24 godziny na dobę przed 7 dni w tygodniu. Niestety, nie są dostępne w każdym mieście w Polsce, więc nie wszyscy mogą skorzystać z tej metody wysyłki.


 

SEO

Aby sklep internetowy stał się popularny i zaczął przynosić zyski musi znaleźć się jak najwyżej w wyszukiwarce. Oto działania, które mają wpływ na pozycję strony:

Unikalne treści – Treść na stronie jest najważniejsza (pod katem SEO). Ważne, aby było jej jak najwięcej, szczególnie na stronach produktowych. Oczywiście musi być to treść przemyślana, skierowana do odbiorcy i zawierająca słowa kluczowe.

Słowa kluczowe – dobór słów kluczowych oraz ich umieszczenie na stronie również jest bardzo istotne. Ważne, aby były odpowiednio zbudowane oraz zagęszczone na stronie. Nie powinno ich zabraknąć m.in. w tytule, treści strony, nagłówkach, opisach obrazków, tytułach linków.

Opisy obrazków – kluczową rolę pełni tutaj tzw. znacznik „alt”. Bez niego obrazek jest dla wyszukiwarek bezwartościowy.

Meta tagi – oto dwa najważniejsze meta tagi, które są widocznie na stronie wyszukiwarki. Tytuł i opis musi być przemyślany i posiadać odpowiednią długość.

metatagi

Linkowanie wewnętrzne – umieszczanie wewnętrznych linków na poszczególnych podstronach sprawia, że strona jest przyjazna dla wyszukiwarek, a jej pozycja jest wyższa.

Kliknij tutaj i zobacz na jakich platformach tworzymy sklepy internetowe.


 

Statystyki i raporty

Przy prowadzeniu sklepu internetowego bardzo pomocne są statystyki i raporty. Najpopularniejszym narzędziem do sporządzania raportów jest darmowy Google Analytics. Dzięki niemu można na bieżąco monitorować ruch na stronie, a także zdobyć cenny informacje o swoich klientach, m.in.:

Statystyki i raporty Ile osób odwiedziło Twój sklep internetowy?
Statystyki i raporty Jaka liczba podstron została przez nich otwarta?
Statystyki i raporty Informacje o współczynniku odrzuceń.
Statystyki i raporty Z jakich regionów są Twoi klienci?
Statystyki i raporty Czy odwiedzają Twój sklep za pośrednictwem komputera czy telefonu?


 

Waluty i języki

Istnieje możliwość wprowadzenia nieograniczonej liczby walut oraz języków do sklepu internetowego. Dzięki integracji z internetowym kantorem, kursy walut będą się codziennie aktualizowały.


 

Responsywność (RWD)

Dlaczego jest taka ważna?

Responsywność to cecha strony internetowej, która odpowiedzialna jest za dostosowanie jej do urządzenia, na którym jest wyświetlana.

Responsywność 70% internautów korzysta z internetu na swoich urządzeniach mobilnych
Responsywność 30% kupujących zniechęca się do serwisów, które nie są responsywne, w efekcie czego 28% konsumentów opuszcza takie sklepy
Responsywność Co 3 e-klient w Polsce dokonuje zakupów za pomocą urządzenia mobilnego

Zalety posiadania responsywnego sklepu internetowego:

Responsywność Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania
Responsywność Szansa na pozyskanie klienta mobilnego
Responsywność Lepsza jakość strony
Responsywność Szybsze ładowanie strony
Responsywność Wyższe prawdopodobieństwo zakupu


 

Integracje sklepu internetowego

Integracje z serwisami aukcyjnymi pozwalają na poszerzenie kanałów sprzedaży towaru. Służą także promocji Twojej strony.

Integracja z Allegro Integracja z Allegro – dzięki niej możesz dodawać aukcje na portalu z poziomu panelu administracyjnego. Istnieją dwa sposoby integracji z Allegro – jednostronna i dwustronna. Jednostronna pozwala na wystawienie produktu na portalu, integracja dwustronna dodatkowo aktualizuje stan magazynowy i kieruje zamówienie z Allegro do sklepu internetowego.

Integracje z porównywarkami cen to kolejna możliwość zaprezentowania swojej oferty. Dzięki wystawionym opiniom na portalach Twój sklep stanie się bardziej wiarygodny dla przyszłych kupujących. W niektórych sklepach internetowych nawet do 50% zamówień pochodzi z wyżej wymienionych serwisów.

Integracja z ceneo.pl Integracja z Ceneo – dzięki temu Twoje produkty będą wystawiane w jednym z największych portali z porównywarką cen. Dodatkową funkcją serwisu jest dodawanie opinii o sklepie internetowym. Integracja z Ceneo pomoże w wypromowaniu Twojego sklepu internetowego. Możliwe jest monitorowanie liczby wejść na stronę oraz sprzedaży danego produktu.
Integracje ze skąpiec.pl Integracja ze Skąpiec.pl – katalog dzieli produkty na działy oraz bardziej precyzyjne kategorie. Podobnie jak w serwisie Ceneo, produkty z Twojego sklepu są wyświetlane na Skąpiec.pl razem z ceną, warunkami dostawy oraz płatnościami. Istnieje również możliwość przyznawania ocen od 1 do 5 w zależności od stopnia zadowolenia klienta.
Integracja z nokaut.pl Integracja z nokaut.pl – szybkie rozwiązanie przeszukiwania ofert sklepów internetowych w jednym miejscu. Serwis nokaut.pl został doceniony przez klientów, którzy często odwiedzają tę porównywarkę cen. Po kliknięciu w dany produkt od razu pojawia się sklep internetowy dzięki czemu jest to zdecydowanie szybki i skuteczny sposób na realizację zamówienia.

Integracje z portalami społecznościowymi zwiększy popularność Twojego sklepu internetowego. Jeżeli Twój fanpage na Facebooku będzie prowadzony w prawidłowy sposób Klienci nabiorą zaufania i zaczną utożsamiać się z Twoją marką.

Integracja z Facebookiem, Integracja z Google+, Integracja z LinkedIn oraz Integracja z Pinterest zachęca użytkownika do rozpowszechniania treści znalezionej na danej stronie internetowej, oznacza to, że Twoja oferta trafi do większej ilości osób.

Integracje z hurtowniami – jest to prosty sposób na zapełnienie sklepu wieloma produktami, które sprzedawane będą prosto z hurtowni. Na bieżąco będą aktualizowane stany magazynowe oraz dostawy. Konfiguracja integracji z hurtownią może obejmować wszystkie lub tylko wybrane produkty.

Integracje z płatnościami online, które zapewniają szybką i sprawną transakcję. Poniżej zostały przedstawione propozycje:

Integracja z transferuj.pl Integracja z transferuj.pl – oferuje w pełni bezpieczne transakcje elektroniczne, działa szybko i gwarantuje dostarczenie środków do odbiorcy. Posiada bogatą bazę banków, z których można dokonywać płatności. Oferuje także najniższe prowizje.
Integracja z przelewy24 Integracja z Przelewy24 – wygodny sposób dokonywania płatności przez internet. Podobnie jak inne rozwiązania, gwarantuje bezpieczeństwo oraz dostarczenie środków. To serwis prowadzony przez Grupę DialCom24, której celem było stworzenie nowoczesnego oprogramowania do obsługi zarówno klienta biznesowego jak i indywidualnego.
Integracja z PayU Integracja z PayU – jedna z najpopularniejszych metod płatności online. Gwarantuje 100% bezpieczeństwa, transakcje są szyfrowane oraz przechowywane pod ochroną. Klient ma kilka metod płatności do wyboru, dzięki czemu może sam zdecydować w jaki sposób chce zrealizować transakcję.

Integracje z dostawcami – ważne, aby klient miał możliwość wyboru dostawcy spośród kilku propozycji.

Integracja z Pocztą Polską Integracja z Pocztą Polską – to rozwiązanie znacznie ułatwi przesyłanie paczek do Twoich klientów. Automatycznie są generowane dokumenty oraz listy przewozowe. W razie problemów istnieje także możliwość połączenia klienta z jego opiekunem z Poczty Polskiej
Integracja z Paczkomatami Integracja z Paczkomatami 24/7 – są łatwe i wygodne w obsłudze ze względu na to, że są otwarte 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Dużym plusem jest szybkość przesyłania towaru oraz możliwość odbioru zakupu o dowolnej godzinie. Wybierane głównie przez ludzi mieszkających w większych miastach gdzie dostęp do Paczkomatów jest bardzo dobry. O każdym działaniu klient jest informowany mailowo oraz telefonicznie.
Integracja z DHL Integracja z DHL – jest dużym ułatwieniem przy realizowaniu zamówienia. Klienci są bezpośrednio kierowani do formularza tworzącego przesyłkę firmy DHL, nie ma potrzeby logowania za każdym razem. Kurier gwarantuje bezpieczeństwo przesyłki oraz jej terminowe dostarczenie.

 

Regulamin sklepu internetowego

Regulamin jest bardzo ważną rzeczą, która pozwala na proste rozwiązanie niejasnych sytuacji. Należy go sporządzić dokładnie, najlepiej w porozumieniu z prawnikiem. Obowiązkowymi punktami w regulaminie są:

  • Dane firmy, adres siedziby, numer NIP, pełne dane właściciela sklepu,
  • Dane kontaktowe: adres e-mail, numer telefonu,
  • Zapis o czasie realizacji zamówienia oraz kosztach wysyłki,
  • Procedurę zwrotu towarów,
  • Wypisanie wszystkich kosztów, określenie waluty oraz podatku,
  • Informacja o dostępnych metodach rozliczenia (faktura VAT, paragon, rachunek),
  • Najważniejsza informacja: „Złożenie zamówienia jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu”.

    Odbierz rabat! Kod rabatowy na Twój e-mail

    Sklep internetowy w świetnej cenie!

    *Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych przez firmę Borbis Media z siedzibą w Poznaniu, ul. Poznańska 56/2, NIP: 7812020769, która jest administratorem danych osobowych.
    Zapoznałem/-am się ze szczegółowymi informacjami o przetwarzaniu danych, dostępnymi są w Polityce prywatności.