Facebook zmienia strony fanowskie. Nowy wygląd i funkcjonalności fanpage’y

11 marzec 2014 | Kategoria: Social media

Użytkownicy Facebooka mogli już od kilku dni zauważyć kosmetyczne zmiany w serwisie. Modyfikacjom uległy np. ikonki powiadomień. Ostatnią zmianą wprowadzoną w funkcjonalnościach stron fanowskich było dodanie informacji o tym, który z administratorów publikuje dany post (od 20 lutego przy postach w widoku administracyjnym wyświetlane jest imię i nazwisko użytkownika publikującego dany wpis). Teraz Facebook idzie o krok dalej – znacznie modyfikuje wygląd fanpage’y.

O zmianach dowiedzieliśmy się kilkanaście godzin temu – zostały ogłoszone na blogu serwisu. Jak ogłoszono w komunikacie odmieniony wygląd ma użytkownikom ułatwić wyszukiwanie niezbędnych informacji na stronie fanowskiej, a administratorom dać łatwy dostęp do najczęściej używanych przez nich narzędzi.

Jak zmieni się wygląd Timeline w przypadku stron fanowskich?

Timeline zostanie podzielony na dwie kolumny. Po prawej stronie będą pojawiać się posty strony, natomiast po lewej informacje o biznesie (w tym mapka, godziny otwarcia, polubienia i check-iny).

Nowy wygląd fanpage'y

Zmieni się również widok administracyjny. Bez względu na to, w którym miejscu strony będzie admin, będzie mógł zobaczyć najważniejsze informacje dotyczące prowadzonych kampanii Facebook Ads, liczbę nowych lajków czy nieprzeczytanych wiadomości, a także nowe powiadomienia. Będzie do tego przeznaczona specjalna sekcja This Week – box z informacjami z ostatnich dni.

Widok administracyjny - Facebook

Serwis zdecydował się również dodać nowe opcje nawigacji (na górze strony fanowskiej), co ma ułatwić dostęp do statystyk czy ustawień. Opcja Build Audience to oczywiście bezpośrednie przejście do Ads Managera, czyli jeszcze łatwiejsze dodawanie nowych kampanii (money, money, money…).

Gdzie są zakładki?

Najważniejszą zmianą, którą zauważają administratorzy stron jest jednak likwidacja zakładek. Przypominamy, że zakładki służyły przede wszystkim informowaniu o aplikacjach stworzonych na potrzeby danego fanpage’a i ich promowaniu. Zlikwidowanie zakładek nie oznacza oczywiście zniesienia samej funkcjonalności aplikacji – będą one nadal tworzone i dostępne, może to jednak znacząco wpłynąć na ich promowanie. Teraz o aplikacjach administrator będzie musiał informować w postach, gdyż nie będzie do nich stałego dostępu z poziomu fanpage’a.

Aktualizacja z dnia 13.03.2014: Zakładki jednak nie będą usunięte. Zostaną przeniesione pod informacje o biznesie – do lewej kolumny. Będzie to wyglądać tak:

Zakładki na Facebooku

 

Zmiany mają być wprowadzane już od przyszłego tygodnia – zapewne w pierwszej kolejności zauważą je użytkownicy amerykańskiej wersji serwisu.

Źródło grafik w artykule: www.facebook.com/business/news

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco