Reklamy w formie wideo - czy warto w nie inwestować? | Borbis Media

Reklamy w formie wideo – czy warto w nie inwestować?

19 styczeń 2024 | Kategoria: E-marketing, Social media

Nie można ukryć, że filmy video znacznie przybrały na popularności w ostatnich latach. Ogromna liczba osób preferuje filmy od zdjęć i chętnie korzysta z aplikacji, które dostarczają tego typu treści. Tworząc reklamę, musimy koniecznie wziąć tę kwestię pod uwagę. Dowiedz się, dlaczego warto zainwestować w reklamy video!

Reklamy w formie video – dlaczego warto?

Nietrudno nie zauważyć, że wraz z upływem czasu i rozwojem technologii pojawiło się wiele innowacyjnych sposobów na to, aby przekazywać treści. Czymś takim są właśnie filmy video. W odróżnieniu od standardowych form komunikacji znacznie szybciej przyciągają uwagę odbiorcy, a ich zawartość jest łatwiej przyswajalna i zapada w pamięć na długo. Jeśli wykorzystamy to w reklamie, będziemy mogli stworzyć taką reklamę video, która skutecznie skupi zainteresowanie tych, którzy ją zobaczą. Video pozwala na przekazanie komunikatu w dynamiczny i interesujący sposób. Klienci znacznie chętniej poświęcą swoją uwagę na coś, co jest przedstawione w tej formie. Co więcej, stworzenie reklamy z elementami fabuły, oprócz wzbudzenia zaciekawienia, może też sprawić, że odbiorcy utożsamią się z daną sytuacją. Dzięki temu produkt będzie wydawał się im godny zaufania i sprawdzony. Wówczas zbudowanie świadomości marki stanie się o wiele prostsze.

Kolejnym powodem, dla którego tak wiele firm decyduje się na zainwestowanie w reklamy video, jest fakt, że dostarczają bardzo wiele łatwo mierzalnych danych. Dzięki nim możemy określić, ile osób zobaczyło cały filmik, a w jakim momencie inni przerwali. Mając te informacje, możemy skutecznie udoskonalać nasze przekazy. Nie zapominajmy też, że dzięki algorytmom działających na różnych platformach, możemy nakierować treści tak, aby docierały do osób, które będą nimi najbardziej zainteresowane, czyli potencjalnych klientów. Od takich odbiorców możemy liczyć na większe zaangażowanie w dany komunikat.

Dla jakiej grupy docelowej videomarketing jest najlepszy?

Treści, które tworzymy, powinny mieć jasno określoną grupę docelową. Jeśli chodzi o reklamy w formie video, warto wyodrębnić grupę, do której ten sposób komunikacji przemówi najbardziej. Mowa oczywiście o osobach młodych. Źródła podają, że z materiałów w formie video przyswajają oni znacznie więcej, niż z treści pisanych. Jeśli mamy produkt, który skierowany jest do odbiorców w wieku 18-25, musimy koniecznie postawić na videomarketing. Takie treści nie dość, że będą miały lepszy odbiór, to jeszcze będą dowodem na to, że jako firma podążamy za aktualnymi trendami.

Co zrobić, aby reklama video była skuteczna?

Reklamy video okażą się sukcesem, jeśli odpowiednio je stworzymy. Social media to idealne miejsce na umieszczenie swojej reklamy, ale musimy dopilnować, aby była ona dopasowana do danej platformy. Krótkie, dynamiczne filmiki sprawdzą się na Instagramie i TikToku, za to na dłuższe i bardziej treściwe przekazy wybierzmy Youtube. Tak jak zostało wspomniane to wcześniej, dobrze, aby w reklamie znalazł się element fabularny, który skutecznie przyciągnie uwagę odbiorców. Nie bójmy się wykorzystywać aktualnych trendów i nowości – reklamy video to idealne miejsce do tego, aby postawić na kreatywność i wyobraźnię.

Filmy video są żywe, angażujące i ciekawe. Jeśli przygotujemy reklamę w takiej formie, możemy być pewni, że zainteresuje ona naszych odbiorców. Videomarketing jest wspaniałą alternatywą dla standardowych komunikatów – wykorzystajmy to, zwłaszcza teraz, gdy takie treści są na topie!

Skomentuj

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco