Nowości na Facebooku – zdjęcia sferyczne i Facebook Deep Text

17 czerwiec 2016 | Kategoria: Social media

Zespół Facebooka intensywnie myśli nad nowymi możliwościami i funkcjonalnościami, które można udostępnić użytkownikom. W ostatnich miesiącach największym echem odbiło się wprowadzenie transmisji live – coraz bardziej popularnej w świecie social media funkcji znanej ze społecznościowej aplikacji Snapchat. Sam Mark Zuckerberg wykorzystał właśnie tę funkcjonalność w tym tygodniu tworząc pierwszy w historii serwisu chat z użytkownikami typu Q&A na żywo. Jakie jeszcze nowości wprowadził Facebook w ostatnich tygodniach?

Wprowadzone nowości można podzielić na te, które zainteresują przede wszystkim użytkowników prywatnych i te, które mają duże znaczenie dla reklamodawców – marek i firm prowadzących działania promocyjne na Facebooku.

Zdjęcia 360 stopni już na Facebooku

O możliwości dodawania zdjęć sferycznych, czyli zdjęć 360 stopni poinformował sam twórca Facebooka, publikując pierwszą tego typu fotografię 9 czerwca. Do publikacji wystarczy smartfon i dowolna aplikacja umożliwiająca tworzenie zdjęć 360. Opublikowana przez użytkownika fotografia prezentuje się w Aktualnościach (Newsfeedzie) wyglądając jak każde inne, z taką różnicą, że przy jego prawej krawędzi widnieje ikonka kompasu. Perspektywę zdjęcia można zmieniać klikając myszą i przesuwając w dowolnym kierunku. Jest to mechanizm doskonale znany użytkownikom m.in. z wirtualnego zwiedzania Google Street View.

zdjecia 360 facebook

Bajer? Być może, ale znacznie uatrakcyjnia zarówno profile prywatne, jak i sam Newsfeed. Jak każda nowość, jest to też świetna zabawa dla użytkowników.

Deep Text na Facebooku i w Messengerze

Nowe narzędzie, czyli Facebook Deep Text budzi nieco więcej kontrowersji. Będzie służyło do analizy znaczenia wpisów i wiadomości użytkowników, by dopasować sugerowane treści do ich potrzeb. Na początku ma być wprowadzone w komunikatorze, czyli Messengerze i analizować wiadomości wysyłane między użytkownikami. Deep Text określa się jako narzędzie, które „rozumie” wpisy użytkowników. To nie jest film sci-fi! System jest oparty na sztucznej inteligencji i był tworzony przez ostatnie 3 lata, podczas których zespół Facebooka „uczył” go rozumienia ludzkiej mowy.

Rozwiązanie ma w zamierzeniu służyć użytkownikom, ale na pewno zachwyci przede wszystkim reklamodawców. Teraz bowiem Facebook będzie mógł jeszcze precyzyjniej określać grupy docelowe dla reklam konkretnych marek. Jako przykład podaje usługi transportowe takiej jak Uber.

Facebook uspokaja użytkowników zaniepokojonych kwestiami prywatności. Narzędzie Deep Text ma być wykorzystywane tylko do pomocy w odnajdowaniu produktów i usług. Trzeba również pamiętać, że same treści wpisów i rozmów w serwisie są analizowane już od dawna pod kątem możliwych działań np. o charakterze terrorystycznym. Internauci zdążyli się już przyzwyczaić do tego typu „inwigilacji”, warto więc pamiętać, że w sieci nic do końca nie jest prywatne.

Skomentuj

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco