4 proste sposoby na zwiększenie sprzedaży w e-sklepie

4 listopad 2016 | Kategoria: E-commerce, E-marketing

Branża e-commerce rozwija się w Polsce w ogromnym tempie. Co chwilę powstają nowe sklepy internetowe, a i internauci coraz chętniej korzystają z zakupów online. Przed zakupem jednak porównują ceny, sprawdzają oferty promocyjne, ale też udogodnienia, jakie oferuje e-sklep. Każdy właściciel sklepu internetowego zadaje sobie pytanie: co zrobić, by zwiększyć sprzedaż? Przedstawiamy kilka prostych sposobów i narzędzi, które mogą wyraźnie wpłynąć na wzrost konwersji.

Narzędzia, wpływające na wzrost konwersji odwiedzin można podzielić, na te, które stosuje się w obrębie sklepu internetowego (czyli na jego podstronach) i na metody zewnętrzne. Do tych drugich należą wszelkie formy promocji e-sklepu w wyszukiwarkach (pozycjonowanie, Google Adwords) czy w sieci partnerskiej Google (w tym Remarketing Google). Dziś skupimy się jednak na funkcjonalnościach skłaniających do zakupów użytkowników, którzy już znaleźli się na stronach sklepu.

Darmowa dostawa

Jedną z najbardziej zachęcających do zakupów metod jest oferowanie darmowego dostarczenia produktu do klienta. Zakupy online zazwyczaj są dla użytkowników bardziej wygodne i tańsze niż te w sklepach tradycyjnych. Wielu e-konsumentów skuszonych niską ceną produktu, rezygnuje jednak z zamówienia, gdy okazuje się, że koszty dostawy są wysokie. Według badań Gemiusa 64% internautów kupuje online ze względu na tanią lub darmową dostawę, nawet gdy jest ona oferowana dopiero po przekroczeniu danej wartości koszyka. Określenie takiej minimalnej kwoty do darmowej dostawy ma również ogromne znaczenie dla wzrostu sprzedaży. Klienci często decydują się na dodatkowy produkt, jeśli wpływa to na zminimalizowanie kosztów doręczenia zakupów.

Cross-selling

W przestrzeni zakupów online metody cross-sellingowe mogą przynieść podobne rezultaty jak w sprzedaży bezpośredniej. Jak wykorzystać sprzedaż wiązaną (ang. cross-selling) w sklepie internetowym? Warto na stronie danego przedmiotu dodać inne polecane produkty (np. akcesoria) lub te, które są najchętniej kupowane przez klientów sklepu (np. “inni kupili również”).

Promocja ograniczona czasowo i wyskakujące okienka

Internauci szukają okazji. Chętnie kupują produkty w niższych cenach, dlatego szczególnie przemawiają do nich wszelkie oferty promocyjne. Dodanie do promocji tzw. licznika (informacji o czasie pozostałym do zakończenia oferty) dodatkowo motywuje ich do zakupów. O promocjach specjalnych często informują również pop-up’y, czyli wyskakujące na stronie okienka. Mogą one dotyczyć wspomnianych promocji czasowych, dostępności nowych produktów czy zachęcać do zapisania się do newslettera i otrzymywania dodatkowych rabatów.

Live chat

Coraz popularniejsze staje się również narzędzie znacznie wpływające na poprawę jakości obsługi klienta, czyli live chat. Możliwość rozmowy na żywo to dla wielu użytkowników jedna z najważniejszych funkcjonalności sklepu internetowego. Pracownik prowadzący takie rozmowy z klientami może nie tylko doradzić im w wyborze produktu, ale również przeprowadzić przez proces zamówienia, czyli realnie wpływać na wzrost sprzedaży.

Wprowadzenie wymienionych wyżej metod i funkcjonalności może znacząco przyczynić się do wzrostu konwersji i zminimalizować liczbę porzuconych koszyków. Warto rozważyć zastosowanie tych narzędzi, tym bardziej, że wiele z nich nie wymaga zaangażowania wielu pieniędzy i czasu.

Skomentuj

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco