7 sposobów na dobrą sprzedaż internetową, czyli jak zadbać o klienta | Borbis Media

7 sposobów na dobrą sprzedaż internetową, czyli jak zadbać o klienta

18 Wrzesień 2018 | Kategoria: E-commerce, E-marketing

Duża konkurencja na rynku to błogosławieństwo dla konsumentów i przekleństwo dla przedsiębiorców, a przynajmniej tak twierdzą niektórzy. Fakt, że łatwo można być “wygryzionym” przez większe lub lepiej rozwijające się sklepy internetowe, zamiast jako zagrożenie, można jednak potraktować jako wyzwanie i starać się być lepszym w tym, co się robi. Dziś przedstawiamy 7 sposobów na dobrą sprzedaż internetową, które pomogą Ci zadbać o klienta lepiej niż konkurencja.

Sprzedajesz online – graj w otwarte karty

Otwarte kartyNie ma dla klienta sklepu internetowego nic bardziej zaskakującego niż to, że przy przejściu do finalizowania zamówienia nagle zaczynają rosnąć koszty. Robienia tego rodzaju niespodzianek zdecydowanie nie zalecamy. Dobry sprzedawca nie bawi się w ukryte koszty, haczyki i niedopowiedzenia. Jeśli chcesz, żeby konsument czuł się w Twoim sklepie dobrze i często do niego wracał, postaraj się, aby zasady były jasne i przejrzyste, a opisy produktów odpowiadały rzeczywistości. Nie pozwól na to, by klient nie był czegoś pewien – informuj o czasie wysyłki oraz dostawy i nigdy nie sprzedawaj kota worku. Klient powinien otrzymać dokładnie to, czego się spodziewał.

Odpowiadaj na pytania, zanim zostaną zadane

odpowiadaj na pytania konsumentówW tym temacie trzeba też wspomnieć o pytaniach, które może mieć klient. Jeśli chcesz naprawdę o niego zadbać, powinieneś odpowiadać na nie, zanim jeszcze zostaną zadane. Jak to zrobić? Przede wszystkim przeprowadzić w firmie burzę mózgów: jakie pytania mogą paść, co może być dla użytkownika niejasne lub trudne? Koniecznie uwzględnij kwestie reklamacji, zwrotów, wysyłki, płatności i faktur. Następnie stwórz zakładkę lub miejsce na stronie, w którym zbierzesz wszystkie odpowiedzi i ewentualne wskazówki.

Dobrze prezentuj swoje produkty

prezentacja produktów w sklepie internetowymOczami nie tylko jemy, ale i kupujemy, więc zadbaj o ładny wygląd strony. Witryna sklepu internetowego powinna być przede wszystkim funkcjonalna, ale musi to iść w parze z przyjemnym dla oka layoutem. Pamiętaj jednak o tym, że kwestie estetyczne nie mogą sprawić, by strona przytłaczała lub nie była wystarczająco przejrzysta, bo z takiego miejsca każdy konsument będzie chciał jak najszybciej uciekać. Kluczowe dla sukcesu jest też to, jak prezentujesz towary. Klient widząc zdjęcia dobrej jakości oraz interesujące i dobrze sformatowane opisy produktów na pewno wyrobi sobie o sklepie dobrą opinię i chętniej skorzysta z jego oferty.

Skróć drogę do celu – ścieżka zakupowa w e-commerce

Ścieżka zakupowa e-commerceNie wystarczy jednak dobrze wyglądać. Ładna, ale zupełnie niefunkcjonalna strona to strzał w kolano, bo strona wizualna sprawia, że klient ma wysokie oczekiwania i tym boleśniejsze będzie jego zderzenie się ze skomplikowanym systemem zamówień. Usprawnij ten proces najlepiej jak możesz i zmniejsz liczbę koniecznych kliknięć, jakie musi wykonać klient, by sfinalizować transakcję. Dobrym pomysłem jest pokazywanie, jak długą drogę musi przejść, by dojść do celu za pomocą zakładek: dane, płatność, potwierdzenie itp.

Pilnuj czasu wysyłki

czas wysyłki w sklepie internetowymPiętą achillesową wielu sklepów jest wysyłka towaru. Pracując w branży e-commerce każdy ma świadomość, że szybka wysyłka to dobra wysyłka. Niemniej jednak, trzeba mierzyć siły na zamiary: jeśli wiesz, że nie jesteś w stanie przekazać towaru kurierowi w ciągu jednego lub dwóch dni, poinformuj o tym klienta. Nie ma nic gorszego, niż niepewność i frustracja, którą odczuwa konsument wyczekujący produktu pod drzwiami własnego domu.

Pytaj o zdanie

Pytaj o opinię konsumentaLudzie lubią oceniać i dzielić się swoją opinią, zwłaszcza w internecie, więc daj im na to szansę. Pozwól im wystawiać gwiazdki lub oceny i umożliwiaj zostawianie komentarzy po dokonaniu transakcji w Twoim sklepie internetowym. Dziel się też dobrymi recenzjami na stronie głównej, aby uwiarygodnić się w oczach nowych użytkowników. Pytaj klientów o zdanie i na bieżąco poprawiaj aspekty, które wskazali jako wymagające dopracowania. Tym sposobem udowodnisz, że zdanie klienta bierzesz na poważnie starając się udoskonalać funkcjonowanie własnego e-sklepu.

Zostaw po sobie dobre wrażenie

pozytywna opinia konsumentaI na sam koniec – zostaw po sobie dobre wrażenie. Podziękuj klientowi za współpracę oraz zaproś go do kolejnych zakupów. Można zrobić to na tysiąc sposobów, a im bardziej pomysłowe to będzie, tym lepiej, bo nie zostaniesz zapomniany. Bądź uprzejmy nawet dla użytkownika, który nic nie kupił, zwrócił towar lub był niezadowolony z przebiegu samej transakcji. Swoim profesjonalizmem i wyrozumiałością możesz go przekonać do powrotu lub zmiany zdania o firmie.

Prowadząc sklep internetowy trzeba się trochę nagimnastykować, żeby klienci wyszli z niego zadowoleni. Tak naprawdę można to wszystko sprowadzić do zasad, które panują w relacjach międzyludzkich – trzeba szanować drugiego człowieka, nie spóźniać się, nie utrudniać niczego niepotrzebnie i dobrze się prezentować.

Jeśli potrzebujesz odpowiednio zaprojektowanego sklepu internetowego, odezwij się do nas – pomożemy.

Skomentuj

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco