Co przyniesie 2016 rok w e-commerce?
4 marzec 2016 | Kategoria: E-commerce, E-marketingOstatni rok dla polskiego e-commerce był nadzwyczaj korzystny. Pod uwagę warto wziąć tutaj chociażby fakt, że polski rynek w tej branży rozwijał się najszybciej spośród wszystkich europejskich państw, osiągając 6-procentowy udział w strukturze produktu krajowego. Tendencja ta będzie się oczywiście utrzymywać. Przekonajcie się, jakie trendy wpłyną na rosnący sukces e-commerce.
Po pierwsze: omnichannel
Świadomość wśród właścicieli sklepów odnośnie rosnącej roli sprzedaży wielokanałowej w handlu detalicznym będzie wzrastać. Już w ubiegłym roku sprzedawcy zaczęli wdrażać do swojej działalności „projekt omnichannel”, dostrzegając, że docieranie do klientów poprzez różne, połączone kanały przyniesie im wymierne korzyści, w tym między innymi zyski oraz konkurencyjność. Warto jednak pamiętać, że już nie tylko sklep internetowy, ale i social media czy mailing – to aktualnie najbardziej perspektywiczne kanały sprzedaży.
Po drugie: udoskonalanie e-sklepów
Wszystko po to, by jeszcze bardziej ułatwić i uprzyjemnić użytkownikom korzystanie z serwisu zakupowego oraz wyróżnić się spośród stale rosnącej konkurencji. Wysokiej jakości grafiki, ukazujące zastosowanie produktów, ale również ciekawe, rzetelne opisy, jak i funkcje, których umożliwią nawiązanie interakcji z produktem przed jego zakupem. Dzięki takim rozwiązaniom będzie możliwe na przykład sprawdzenie, jak dane ubranie zachowuje się na modelce w ruchu lub też przeniesienie wybranego mebla do wnętrza swojego mieszkania. Rok 2016 na pewno przyniesie ze sobą rozwój innych, nowych mechanizmów, które pozwolą e-klientom poznać więcej walorów przedstawianych na stronach produktów.
Po trzecie: customer experience
Według analityków Gartnera aż 89% przedsiębiorstw na całym świecie będzie w bieżącym roku inwestować w rozwiązania umożliwiające rozpoznanie potrzeb i upodobań użytkowników. Tropem tym powinni podążyć także i polscy e-sprzedawcy. Dostosowywanie sklepów internetowych do preferencji potencjalnych klientów może okazać się jedną z najlepszych inwestycji w życiu. I nie chodzi tutaj jedynie o aspekty wizualne strony, ale w szczególności te funkcjonalne, w tym między innymi szybkość dostaw czy szeroki wybór i bezpieczeństwo płatności.
Po czwarte: polskie e-commerce coraz mniej polskie
Polski rynek e-commerce sukcesywnie zdobywany jest przez duże, zagraniczne firmy – Tesco, Zalando, Leroy Merlin, Pizzportal… To tylko niektóre z naprawdę licznych marek, które na dobre zagościły w polskiej rzeczywistości. Krajowi właściciele sklepów internetowych nie powinni się jednak poddawać, za to śmiało wychodzić naprzeciw wyzwaniom narzucanym przez zagraniczną konkurencję.
Choć ostatni z trendów nie brzmi optymistycznie, trzeba przyznać, że branża e-commerce w Polsce zmierza w coraz lepszym kierunku, stając się jednocześnie ważnym czynnikiem wzrostu gospodarczego kraju. I oby tak dalej 🙂