Reklama wielu produktów, czyli o nowej funkcji Facebooka

27 luty 2015 | Kategoria: Świat reklamy

Przed kilkoma dniami Facebook wprowadził nową funkcję, która z pewnością przypadnie do gustu osobom promującym na najpopularniejszym portalu społecznościowym swoje sklepy internetowe. Na czym zatem polega funkcjonalność Multi Product Ad?

MPA to nowy format reklamowy, który ściąga z reklamodawców konieczność promowania na Facebooku jedynie pojedynczych produktów. Od tej pory możliwe jest przedstawienie w ramach jednej reklamy od 3 do 5 wybranych artykułów – każdy z indywidualnym tytułem i opisem, a także odnośnikiem do dowolnej strony internetowej. Dzięki temu uwaga klientów zwrócona zostanie na więcej produktów i w drugą stronę – zainteresowani użytkownicy otrzymają większy wybór ofert. Co ciekawe, Facebook automatycznie generuje jeszcze jeden, dodatkowy obraz z hasłem „zobacz więcej na…”, po kliknięciu którego użytkownik zostaje przeniesiony na stronę internetową danej marki.

Multi Product AdCelem nowej funkcji Facebooka jest przede wszystkim wygenerowanie większej liczby odwiedzających, zwiększenie konwersji na stronie oraz poprawa wyników remarketingu. Reklamy takie będą oczywiście wyświetlać się zarówno na komputerze, jak i na urządzeniach mobilnych.

Tworzenie reklamy w ramach Multi Product Ad przebiega oczywiście, tak jak w przypadku tradycyjnych reklam, zgodnie z zaleceniami narzuconymi przez Facebooka, dotyczącymi między innymi rozmiaru obrazków, liczby znaków obowiązujących tekst, nagłówek czy też opis linku. Promowane produkty nie powinny być przypadkowe, najlepiej postawić na takie zestawienia, w których przedmioty reklamy należą do tej samej grupy tematycznej lub zazwyczaj kupowane są razem.

Warto zauważyć, że funkcja ta nabiera szczególnego znaczenia w sytuacji, gdy reklamodawca generuje odbiorców na podstawie liczby odwiedzin strony danego produktu, czyli tzw. konwersji. W praktyce oznacza to wybór stron, które cieszą się największym zainteresowaniem wśród internautów. W tego typu reklamach powinny się także pojawić produkty przynoszące największy zysk, jak i te zasługujące na miano bestsellerów czy też „superokazji”.

Można także iść w bardziej kreatywnym kierunku, tak jak na przykład Skoda, która za pomocą MPA stworzyła po prostu przykuwającą uwagę internautów formę graficzną. Firma uwydatniła w ten sposób pewien aspekt swojej działalności, jakim jest możliwość podjęcia jazdy próbnej. Co ciekawe, w tej samej reklamie przedstawiła odbiorcom wnętrze danego samochodu, a więc pewne szczegóły dotyczące marki.

MPA Skoda

Marketingowcy zachęcają także, by reklamy Multi Product Ad targetowane były tylko do określonych grup odbiorców. Chodzi tu o dostosowanie rodzaju produktu do zainteresowań użytkowników. W ramach MPA możliwa jest także optymalizacja skuteczności reklam polegająca na tym, że w zależności od zainteresowań (czyli polubień lub też zarejestrowanych odwiedzin różnych stron) danego internauty, w pierwszej kolejności wyświetlają mu się te produkty, którymi jest potencjalnie zainteresowany. Co ciekawe, nowa funkcja Facebooka potrafi również wyłączać reklamy produktów, których obecnie sklep nie ma w asortymencie.

Nie da się zaprzeczyć, że ruch w witrynach internetowych generowany jest w dużej mierze przez portale społecznościowe, w tym przede wszystkim przez Facebooka. Nic dziwnego zatem, że powstają coraz to sprytniejsze i bardziej zaawansowane funkcje, takie jak Multi Product Ad, które już wkrótce staną się niezbędnym atrybutem każdej działalności e-commerce.

Chcesz w ten sposób zareklamować swoje produkty lub usługi? Skontaktuj się z nami, kompleksowo przygotujemy reklamę MPA dostosowaną do Twoich potrzeb.

Skomentuj

 

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco