Remarketing sposobem na zwiększenie sprzedaży
22 marzec 2022 | Kategoria: E-marketingNiemal każdy zna z autopsji sytuację, w której wchodzi na stronę internetową sklepu i jedynie przegląda dostępne na niej produkty. Część z nich jest dodawana do koszyka po to, by nigdy nie trafić do rąk zainteresowanego z powodu niesfinalizowanej transakcji. Wiele osób zostawia produkty “na później” lub rozmyśla się w trakcie dokonywania płatności. W oparciu o właśnie takie sytuacje powstał remarketing – sprytne narzędzie, które dyskretnie przypomina o interesującym nas już w przeszłości produkcie lub usłudze.
Remarketing – co to takiego?
Remarketing to sposób dotarcia do klientów, którzy już raz odwiedzili daną stronę lub mieli styczność z konkretnym produktem. Badania wykazują bowiem, że aż 95% osób odwiedzających sklep internetowy po raz pierwszy, nie dokonuje na nim żadnego zakupu. Kampanie remarketingowe powstały po to, aby dać odwiedzającemu oraz stronie internetowej drugą szansę – ich głównym celem jest utrzymanie w kliencie zainteresowania konkretną ofertą i ułatwienie procesu decyzyjnego. Zainteresowanemu ponownie wyświetlają się spersonalizowane, odpowiednio dobrane reklamy, które przypominają o chęci zakupu lub skorzystaniu z usługi. Takie działania zwiększają ruch na stronie, a co za tym idzie – działają pozytywnie na wielkość sprzedaży. Kampanie są realizowane na różnych platformach oraz w dwóch zróżnicowanych modelach. Pierwszym jest remarketing standardowy, który jest idealnym rozwiązaniem dla niewielkich sklepów internetowych oraz tych, którzy posiadają zarówno sklep stacjonarny, jak i online. Reklamy są kierowane do wszystkich użytkowników witryny, nie tylko do zainteresowanych konkretną kategorią lub produktem. W przypadku drugiego modelu – remarketingu dynamicznego, sprawa wygląda nieco inaczej. To bardziej zaawansowana forma, w przypadku której reklamy są tworzone na podstawie produktów i usług przeglądanych przez użytkowników. Przy tego typu działaniach niezbędna jest pomoc web developera lub programisty, natomiast grafiki trafiające do użytkownika ograniczają się do zdjęć konkretnych produktów.
Jak działa remarketing?
Choć sam cel remarketingu jest jasny, to sposób jego działania jest dość złożony. W pierwszej kolejności to algorytm musi prawidłowo dopasować reklamę do użytkownika na podstawie plików cookies, na które odwiedzający musiał się uprzednio zgodzić. Dzięki tzw. ciasteczkom powstaje “lista” zainteresowanych oraz ich preferencji. Na jej podstawie, na innych stronach wyświetlają się dokładnie te informacje, które przykuły uwagę użytkownika. Tym sposobem, odwiedzając ulubiony blog lub Facebooka, Twoim oczom ukazuje się para butów lub torebka, którą wcześniej się zainteresowałeś/aś. Co ważne, banery nie są przypadkowe – pojawiają się w odpowiednich miejscach i momentach, dzięki czemu nie umykają Twojej uwadze. Remarketing jest więc kompleksową i długoterminową strategią dla biznesu, która przynosi ogromne korzyści dla firm.
Wpływ remarketingu na sprzedaż
Nie da się ukryć, że kampanie remarketingowe są czasochłonne i wieloetapowe. Jest to jednak czas i wysiłek, który warto poświęcić – właśnie dzięki temu reklamy tak dobrze trafiają do klientów. Remarketing ma bardzo pozytywny wpływ na sprzedaż, ponieważ odnosi się do realnych potrzeb i zainteresowań użytkowników. Banery reklamowe nie są przypadkowe – w 100% zgadzają się z preferencjami i wyborami osoby zainteresowanej zakupem. Takie działania są oparte na badaniach przybliżających proces decyzyjny. Ludzie zazwyczaj nie działają impulsywnie i potrzebują czasu – szczególnie, gdy dotyczy ona sporej ilości pieniędzy. Takie sugestie i przypomnienia o produkcie dają więc spersonalizowany przekaz, który – nawet jeśli nie doprowadzi do transakcji – sprawia, że użytkownik częściej ogląda produkt, zwiększa ruch na stronie i interesuje się innymi propozycjami danego sklepu. Niezaprzeczalnym atutem remarketingu jest również wielokanałowa komunikacja z klientem. Głównym narzędziem stosowanym przez marketingowców jest Google Ads, o którym w dalszej części artykułu powiemy nieco więcej. Nie brakuje jednak banerów również na Facebooku i innych, bardzo często używanych mediach społecznościowych. Remarketing jest świetnym sposobem na wzmocnienie kreacji marki – nie tylko sprowadza wcześniejszych zainteresowanych na stronę, ale również przekazuje informacje na temat ciekawych ofert promocyjnych, wyprzedaży i nowości opartych o jego zainteresowania.
Remarketing w Google Ads – jakie zalety jeszcze posiada?
Dlaczego marketingowcy najczęściej korzystają właśnie z Google Ads? Oto kilka jego zalet:
- Kierowanie reklam w odpowiednim momencie – stosując takie narzędzia, jak właśnie Google Ads, nie trzeba się martwić o to, że banery będą zbyt uciążliwe dla potencjalnego klienta. Reklamy wyświetlają się jedynie osobom, które wcześniej weszły w interakcję ze stroną lub tym, którzy poszukują oferowanych przez Ciebie produktów w wyszukiwarce.
- Duży zasięg – Google Ads jest w stanie dotrzeć do milionów użytkowników korzystających z przeglądarek i aplikacji mobilnych.
- Precyzyjność – odbiorcy nie są dobierani przypadkowo.
- Dostęp do przejrzystych statystyk – Google Ads na bieżąco raportuje o wynikach kampanii, miejscach reklam i cenach. Dzięki temu widać jak na dłoni, co działa dobrze, a co należy zmienić.
- Opłacalność – system automatycznego określania stawek pozwala na obliczenie ceny w czasie rzeczywistym. Dzięki temu to właśnie Twoja strona może wygrać aukcję przy najlepszej możliwej stawce.
Remarketing to narzędzie cudowne w swojej prostocie. Reklamy dopasowane do konkretnego użytkownika nie są aż tak irytujące, jak stale wyskakujące okna z opłaconymi propozycjami, które w ogóle nie znajdują się w kręgu zainteresowań użytkownika. Warto mieć jednak na uwadze, iż aby narzędzie działało prężnie, należy korzystać z dobrych praktyk. Banery nie powinny wyświetlać się zbyt często. Ważne jest również to, aby grafiki były estetyczne i zawierały hasła, które zachęcą do ponownego rozważenia zakupu.