Allegro zmienia wygląd ofert – zobacz, jak wygląda nowy szablon

17 marzec 2017 | Kategoria: E-commerce, E-marketing

Już od kwietnia na Allegro będzie obowiązywał nowy szablon sprzedaży. To element dużych zmian w serwisie, które zapowiadane i stopniowo wprowadzane są od kilku miesięcy.

Na stronach serwisu Allegro opublikowano już informacje, jak będzie wyglądał i jakie funkcjonalności będzie posiadał nowy szablon aukcji. W zamyśle zmiany mają przynieść dużo korzyści kupującym – głównym celem jest jak największa przejrzystość ofert i uporządkowanie zasobów tego największego w naszym kraju serwisu aukcyjnego.

Nowy opis oferty na aukcjach Allegro

[źródło: dlasprzedajacych.allegro.pl]

Zmianie ulegnie między innymi opis oferty. Dodano parametry obowiązkowe, które sprzedający będzie musiał wypełnić wystawiając dany przedmiot na aukcji. Zabieg ten ma na celu pomóc kupującym jeszcze szybciej znaleźć to, czego dokładnie szukają.

Allegro zdecydowało się również odejść od obecnie obowiązujących szablonów html – teraz opisy przedmiotów będzie można stworzyć w nowym edytorze. Warunki oferty, takie jak płatność, dostawa, zwroty itp., będą wyraźnie oddzielone od opisu, by użytkownik mógł bez problemu je znaleźć.

Serwis zmienił również politykę dotyczącą zdjęć przedmiotów – od kwietnia dodawane będą za darmo. Do każdej oferty w ten sposób będzie można dołączyć do 8 zdjęć w większości kategorii przedmiotów, a w wybranych, takich jak samochody czy nieruchomości, nawet do 16 zdjęć. Warunek jest jeden: grafiki muszą spełniać standardy opisane przez nas w tekście o miniaturach na Allegro.

Po co Allegro wprowadza zmiany w opisie?

Zmiany w opisach ofert są wprowadzane zgodnie z nową strategią serwisu. Allegro chce, by kupujący łatwiej znajdowali dokładnie taką ofertę, jaka ich interesuje. I nie chodzi tu wyłącznie o charakterystykę przedmiotu, ale również o warunki zakupu (np. koszty dostawy). Tym serwis tłumaczy wyraźne odseparowanie warunków od samego opisu przedmiotu i podzielenie ich na poszczególne, łatwe do odnalezienia sekcje.

Ponadto po wprowadzeniu zmian opisy zostaną lepiej dopasowane do urządzeń mobilnych. Obecnie coraz więcej użytkowników korzysta z sieci na smartfonie i tablecie, co potwierdzają badania zlecone przez Allegro, według których takich zakupów dokonuje aż 37% e-konsumentów (raport: mShopper 2.0, marzec 2016).

Nie bez znaczenia są również kwestie bezpieczeństwa. Allegro chce, by wszystkie podstrony serwisu były szyfrowane protokołem https. Do tej pory wielu sprzedających omijało opłaty za zdjęcia do ofert i zamieszczało je na niezależnych stronach internetowych czy specjalnie do tego stworzonych platformach. Wiele z nich funkcjonowało w oparciu o mniej bezpieczny protokół http. Teraz wszystkie zdjęcia, opisy i informacje mają znajdować się w zasobach Allegro.

Serwis zaznacza, że wprowadzane zmiany przyniosą korzyści nie tylko kupującym, ale również samym sprzedającym. Nowe opisy ofert mają bowiem ułatwić zarządzanie aukcjami. Dzięki temu, że warunki zakupu zostaną wydzielone, będzie można je zmieniać w jednym miejscu w panelu, bez konieczności edycji każdej wystawionej oferty.

Kiedy kolejne zmiany na Allegro?

Od kwietnia dla sprzedających dostępne będą nowe szablony z przedstawionymi wyżej funkcjonalnościami opisów oraz możliwością uzupełnienia warunków ofert takich jak gwarancje, reklamacje oraz zwroty.

Na lipiec z kolei przewidziano wprowadzenie dodawania do oferty punktów odbioru osobistego oraz możliwość uzupełnienia nowych informacji o sprzedającym. Kolejne miesiące przyniosą następne zmiany – tak, by w pierwszej połowie 2018 roku nowe funkcjonalności były już dostępne dla wszystkich wystawionych w serwisie przedmiotów.

Skomentuj

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco