Audyt strony internetowej | Borbis Media

Audyt strony internetowej

8 Sierpień 2014 | Kategoria: E-marketing

Strona internetowa nie przynosi oczekiwanej liczby odsłon, a statystyki są marne? Co należy zrobić, by zainteresować swoją witryną większą liczbę użytkowników? Poszukiwanie możliwych rozwiązań najlepiej jest zacząć od przeprowadzenia audytu strony internetowej.

Na czym polega?

Audyt strony internetowej polega na przeanalizowaniu witryny, a co za tym idzie – odnalezieniu wszystkich błędów, które w sobie zawiera. To usługa, na podstawie której można określić strategię firmy, a także wprowadzić niezbędne zmiany w celu jej ulepszenia. Wszystkie informacje zebrane podczas audytu pokażą, czy witryna jest użyteczna dla internautów oraz jak widziana jest przez roboty, które ją odwiedzają.

Jakie informacje otrzymujemy?

Audyt składa się z kilku części, w których zwraca się uwagę na poszczególne aspekty funkcjonowania strony, a także jej dostosowanie do urządzeń mobilnych. Pierwszym z nich jest analiza użyteczności polegająca na sprawdzeniu, czy użytkownik może z łatwością odnaleźć podstawowe informacje na stronie oraz te, których akurat poszukuje. Analiza ta dostarcza zatem informacji odnośnie poziomu zadowolenia internauty z korzystania ze strony. Równie ważnym elementem jest analiza szaty graficznej dotycząca przede wszystkim czytelnego układu strony, doboru kolorów, które się na niej znajdują, a także umieszczenia logotypów. Jako kolejną przeprowadza się analizę techniczną – jej celem jest sprawdzenie strony odnośnie zgodności z normami i standardami tworzenia stron www. Ważne jest, by była responsywna, czytelna i przejrzysta. W zakres audytu wchodzi także analiza merytoryczna oraz analiza strony pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych oraz konkurencyjności.

Analiza szaty graficznej

Jakie korzyści?

Audyt strony internetowej przynosi wiele korzyści. Dzięki temu, że witryna zawsze porównywana jest ze stronami należącymi do jej bezpośredniej konkurencji, przeprowadzenie audytu pozwala zaplanować takie działania, które pomogą osiągnąć nad nią przewagę. Ponadto, dostarcza informacji odnośnie rozwiązań, po jakie należy sięgnąć, by strona www była odwiedzana przez jak największą liczbę internautów – umożliwia udoskonalenie użyteczności strony, a także jej graficznych i technicznych aspektów. Co więcej, analiza dotycząca przygotowania witryny do projektu pozycjonowania jest w stanie ukazać, w jakim stopniu została ona przygotowana do działań związanych z pozycjonowaniem.

Audyt przeprowadza się zarówno dla nowych serwisów, jak i dla już wcześniej istniejących stron. Główny cel audytu sprowadza się do zebrania informacji, które umożliwią poprawę funkcjonalności strony, co tym samym przełoży się na rozpowszechnienie jej wśród internautów i wzrost ich zadowolenia z korzystania z danego serwisu.

Jeżeli uważasz, że Twoja strona internetowa posiada w sobie niewykorzystany potencjał, zgłoś się do nas – przeprowadzimy kompleksowy audyt Twojego serwisu i wskażemy Ci, w jaki sposób można go udoskonalić.

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco