Dlaczego warto robić kampanie sezonowe? | Borbis Media

Dlaczego warto robić kampanie sezonowe?

26 Kwiecień 2018 | Kategoria: E-commerce, E-marketing

Zaplanowane kampanie reklamowe to coś, do czego dąży wiele firm, ale niekoniecznie robi to z powodzeniem. Jednym z najlepszych pretekstów do tego, by raz na zawsze to zmienić, jest uzależnienie niektórych promocji od nadchodzących świąt czy najgorętszych okresów sprzedażowych. Dlaczego warto robić kampanie sezonowe i w jaki sposób można je wykorzystać?

Dobry plan i stworzenie zespołu to połowa sukcesu

Kampanie sezonowe fantastycznie wyznaczają harmonogram akcji promocyjnych, bo można się do nich przygotować z dużym wyprzedzeniem. Zaplanowane wcześniej działania pozwolą oczarować klientów dopracowaną, niebanalną promocją, a przy okazji sprawią, że będziesz o krok przed konkurencją. Poza stworzeniem planu, trzeba zebrać zespół (grafika, copywritera, marketingowca itd.), który będzie się zajmował jego realizacją – jeśli nie masz w firmie takich specjalistów, możesz zlecić to agencji interaktywnej. Dzięki temu w gorącym okresie sprzedażowym Twoi pracownicy będą mieli więcej czasu np. na obsługę klienta.

Wyróżnisz się i zadbasz o pozytywne skojarzenia

Kampanie sezonowe to szansa na wyróżnienie się na tle zwykłych, nieco nużących reklam, a przy tym świetna okazja do zapewnienia sobie lepszej klikalności. Cykliczne święta pozwalają na wykazanie się kreatywnością i zdobycie sympatii klienta, więc żal byłoby z nich nie skorzystać. W tego typu kampaniach dobrze sprawdzają się tematyczne grafiki i życzenia, najlepiej połączone z rabatem dla wszystkich świętujących. Świetnym posunięciem będzie też pokazanie się od nieco bardziej ludzkiej strony i zademonstrowanie, jak dane święto obchodzą Twoi pracownicy.

Wywołasz efekt WOW

Oferowanie rabatów i promocji niby zawsze działa, ale tak naprawdę najlepiej wychodzi wtedy, gdy jest powiązane z prowadzoną kampanią sezonową. Dlaczego? “Z okazji Dnia Matki dla wszystkich pięknych mam 25% zniżki na X” na pewno sprzeda się lepiej niż zwykłe “25% rabatu na X”. Warto więc wykorzystać te najbardziej popularne święta jak walentynki, Dzień Kobiet czy Boże Narodzenie, aby wzmocnić pozytywny przekaz i zachęcić odbiorców do skorzystania z Twojej oferty. Jeszcze lepsze będzie samodzielne stworzenie specjalnej okazji i zaskoczenie tym nie tylko klienta, ale i konkurencji. Można znaleźć coś chwytliwego w kalendarzu świąt nietypowych albo pochwalić się datą ważną dla firmy – jubileuszem czy wprowadzeniem nowego produktu.

Stworzysz okazję do zakupów

Główną zaletą kampanii sezonowych jest to, że dają konsumentom dodatkowy impuls do kupowania albo chociaż przeglądania Twojej oferty. Nawet nieco sztampowe hasła typu “przygotuj szafę na wiosnę” albo “zamów dziś, aby dotarło przez danym dniem” wciąż się sprawdzają i zachęcają do spontanicznych zakupów.

Odpowiedź na pytanie, dlaczego warto robić kampanie sezonowe, można streścić w dwóch najważniejszych argumentach. Po pierwsze, takie promocje dają się wykazać i pobudzają kreatywność samych twórców. Po drugie, trafiają na podatny grunt. Okazja to okazja – klient zawsze będzie chciał ją wykorzystać.

Skomentuj

Share Button

Borbis Media na Facebooku

Polub naszą stronę i bądź na bieżąco