Mistrzowie marketingu: Heineken i marketing wirusowy
Stworzenie formy reklamowej, która będzie rozpowszechniana wirusowo przez samych sympatyków marki/produktu/firmy to marzenie każdego marketingowca. Marketing wirusowy (ang. viral marketing) polega na stworzeniu właśnie takiej formy – by stała się tak atrakcyjna dla klientów i fanów produktu, że będą ją chętnie sami propagować. Co istotne, jest to stosunkowo niedroga, ale bardzo efektywna metoda promocji marki […]
Marketing afiliacyjny – jak zbudować efektywną sieć partnerską?
Dla przedsiębiorców działających w branży e-commerce wszelkie formy promocji ich oferty w sieci mają szczególne znaczenie. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi promocji jest dobrze prowadzona sieć partnerska.
Prawa autorskie w sieci i serwisach społecznościowych
Internet jest dziś najpopularniejszym sposobem na szybkie wyszukanie informacji. Sieć daje wiele możliwości. Często jednak zdarza się, że internauci czują się zupełnie bezkarni, wychodząc z założenia, że w wirtualnej rzeczywistości przepisy prawa nie obowiązują. Coraz więcej osób publikujących treści na stronach internetowych skarży się, że są one kopiowane i wykorzystywane na masową skalę. Warto pamiętać, […]
Linki na pierwszym miejscu – czyli algorytm Facebooka (EdgeRank) po zmianach
Facebook chce być dla użytkowników lepszym źródłem informacji. Właśnie dlatego na początku grudnia (2013) postanowił zmienić swój algorytm (EdgeRank) odpowiedzialny za wyświetlenia postów w Newsfeedzie (Aktualnościach). Badając zachowania użytkowników serwisu, takie jak: polubienia, komentarze, ale także kliknięcia w linki, odkryto, że bardziej pożądana przez nich jest informacja, a nie jak wydawało się do tej pory […]
Borbis Media życzy Wesołych Świąt!
Wszystkim Klientom, Współpracownikom i Przyjaciołom życzymy, aby czas Świąt był okazją do odpoczynku i zadumy, a także wypełnił serca nadzieją i dodał sił, by wszelkie plany i zamierzenia mogły zostać z sukcesem zrealizowane w nadchodzącym Nowym Roku.
Mistrzowie marketingu: jak Coca-Cola stworzyła Świętego Mikołaja
Jak wygląda Święty Mikołaj? Na to pytanie potrafi odpowiedzieć każdy. Nie każdy jednak wie, że za brodę świątecznego bohatera, jego czerwono-biały strój, roześmianą buzię i rubaszne usposobienie odpowiada prawdziwy gigant – koncern Coca-Cola.
Zmiany w Google Trends – nowa odsłona najpopularniejszych wyszukiwań
W zeszłym roku Google połączyło usługi Trends i Insight tworząc nową usługę – Google Trends (Trendy Google). W zeszłym tygodniu Google zaprezentowało zupełnie nową odsłonę usługi – wolną od błędów w rozróżnieniach haseł podawanych wyszukiwarce.
Product Listing Ads (PLA) czyli prezentacja produktów w wyszukiwarce – nowa forma reklamy od Google
O wprowadzeniu Zakupów Google (Google Shopping) pisaliśmy na początku jesieni (przeczytaj nasz artykuł Zakupy Google już w Polsce). Tuż po wprowadzeniu usługi w Polsce, z tej formy reklamy mogli korzystać tylko giganci wybrani przez Google jako beta-testerzy (np. Merlin.pl). Dziś z PLA, czyli nowej formy reklamy w wyszukiwarce dedykowanej dla sklepów internetowych, może korzystać już […]
Modele rozliczeń internetowych kampanii reklamowych
Bez względu na to, jaka forma reklamy w internecie zostanie wybrana do promocji danej działalności, reklamodawca może spotkać się z szeregiem mniej lub bardziej zrozumiałych skrótów – czy to dotyczy kampanii Google Adwords, reklam Facebook Ads czy jakiejkolwiek innej formy e-reklamy. Warto zapoznać się z modelami/metodami rozliczeń kampanii internetowych, gdyż zrozumienie tych pojęć ułatwi planowanie […]
Rewolucja w przyciskach – Facebookowy kciuk będzie już rzadkim widokiem
Symbol „kciuka w górę” (thumbs up) stał się wręcz symbolem współczesnego internetu, w którym prym wiodą media społecznościowe. Popularność tego symbolu można porównywać do popularności czerwonego logo Coca-Cola. Facebook zdecydował się jednak na wizualną zmianę przycisków „Like”, „Share”, a co za tym idzie usunięcie popularnego kciuka pojawiającego się przed słowem „Like” właśnie na tym przycisku. […]