Efekt ROPO, czyli o tym jak kupują konsumenci
Poszukiwanie informacji i opinii na temat konkretnego produktu na wszelkiego rodzaju stronach, porównywarkach i forach internetowych, tylko po to, by w dalszej kolejności udać się do sklepu stacjonarnego i tam dokonać zakupu. Ten schemat wydaje się Wam znajomy? Nic dziwnego – jest tak powszechny, że doczekał się nawet własnej nazwy.
Czy neuromarketing pozwala poznać myśli konsumentów?
Mało który konsument ma świadomość tego, że prezentowane w reklamach obrazy w zróżnicowanym stopniu przykuwają jego uwagę. Doskonale za to zdają sobie z tego sprawę marketingowcy, którzy analizując reakcje mózgu, są w stanie skonstruować taki przekaz, który skutecznie pobudzi odbiorców. Do zakupu oczywiście.
Serce i Rozum na straży internetu, czyli o nowej kampanii Orange
W jaki sposób zwrócić uwagę na nowy produkt? Na przykład organizując akcję marketingową w internecie. Wie coś o tym Orange, które w ostatnim czasie nabrało swoich fanów pozorując atak hakerski na facebookowe konto swoich brand hero – Serca i Rozumu.
Rebranding, czyli o odświeżaniu marki
Chyba każdy natknął się już na krążące w internecie nowe logo województwa pomorskiego oraz jego przeróbki. To tylko jeden z przykładów rebrandingu, jakiego dokonano w ostatnim czasie. Jaka jeszcze marka zdecydowała się na zmiany i czemu one tak naprawdę służą?
E-commerce – wskazówki na rok 2015
E-commerce to bezsprzecznie jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi polskiej gospodarki. Donoszą o tym chociażby statystyki – na polskim rynku funkcjonuje obecnie ponad 20 tysięcy rodzimych sklepów internetowych, a wartość tego biznesu w tym roku szacuje się na 33 miliardy złotych.
Analityka internetowa kluczem do sukcesu
Podejmując jakiekolwiek działania marketingowe w internecie, trzeba liczyć się z tym, że niekoniecznie mogą one przynieść zamierzone korzyści. To jednak nic takiego – przysłowie „człowiek uczy się na błędach” obowiązuje także i w tej dziedzinie, a wyciąganiu wniosków służy wciąż niedoceniana analityka internetowa.
Niepokój, strach, śmiech – tak się robi prankvertising!
Strach, niepokój, groza – to właśnie te emocje stanowią teraz narzędzie promocji, po które sięga coraz więcej marek, aby skierować uwagę odbiorców na swoje produkty. Na pewno większość osób miała okazję zobaczyć psa-pająka, który był najpopularniejszym filmikiem na YouTubie w roku 2014. To doskonały przykład na wspomniane zjawisko, kryjące się pod nazwą prankvertising.
Wiosenne porządki na Facebooku
Dwa tygodnie temu społecznościowy gigant rozpoczął procedurę usuwania fałszywych polubień na fanpage’ach. Po kilku dniach wszystko było już jasne – kto uczciwie zgromadził fanów, a kto ich po prostu kupił.
E-sprzedawco, nie zapomnij o m-commerce
Branża e-commerce nieustannie się rozwija, wyznaczając właścicielom sklepów internetowych kolejne wyzwania. W ostatnim czasie chodzi przede wszystkim o to, by sprostać wymaganiom klientów, którzy coraz częściej robią zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Przy takiej tendencji niemożliwe jest osiągnięcie sukcesu bez wdrożenia mobilnych rozwiązań – do gry wchodzi więc m-commerce.
Kryzys w social media? Tylko spokojnie!
Zmagały się już z nim takie marki, jak Wedel, Nestle, Sokołów, Play, nc+ czy BZ WBK. W ostatnim czasie także Empik, Wittchen oraz…miasto Kraków. Mowa o kryzysie w social media.