Blokowanie reklam – Polacy są w tym mistrzami!
Polacy są światowymi liderami blokowania sieciowego marketingu. Według badania przeprowadzonego przez OnAudience, twórcy UnBlocka, w Polsce 42,24% reklam internetowych jest blokowane przez narzędzia instalowane w przeglądarkach. Co to oznacza nie tylko dla reklamodawców, ale przede wszystkim dla samych internautów?
Jak przenieść sprzedaż do internetu?
Według najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” 48% polskich internautów (których jest obecnie prawie 26 mln) dokonało przynajmniej raz zakupów przez internet. Obok tak licznej grupy – ponad 12 mln potencjalnych klientów – nie można przejść obojętnie.
Jak cytować w internecie? Prawo cytatu i jego zmiany od 2016
Wielu internautów korzysta z fragmentów utworów innych twórców, np. dodając w artykułach na blogu części innych tekstów, często nie wiedząc, że przy takich działaniach obowiązują pewne ograniczenia i warunki. Kwestie te regulują przepisy prawa autorskiego mówiące o wykorzystaniu cudzych treści, fotografii i rysunków, czyli tzw. prawo cytatu.
#instamarketing, czyli jak wykorzystać marketingową moc Instagrama?
Dzisiejsze czasy to triumf kultury obrazkowej – to pewne. Atrakcyjny przekaz foto lub video odpowiada w dużej mierze za marketingowy sukces. Coraz więcej marek wdraża więc do swojej strategii działania komunikowanie poprzez największy serwis foto wśród social media, czyli Instagram.
8 powodów, dla których warto prowadzić blog firmowy
Blog firmowy to jedna z najskuteczniejszych i najtańszych metod promocji firmy w sieci. Często aktualizowany, pełen ciekawych i inspirujących artykułów przyciąga internautów i zachęca ich do poznania oferty. Poniżej przedstawiamy 8 głównych powodów, dla których powinieneś prowadzić lub zlecić prowadzenie bloga na swojej stronie firmowej.
Eye tracking i mapa cieplna – jak badać użyteczność strony internetowej
W dzisiejszych czasach ciężko znaleźć firmę, która nie ma swojej strony internetowej. Wiele przedsiębiorców zdecydowało się również przenieść biznes do sieci, tworząc e-sklepy i serwisy usług typu SaaS (ang. Software as a Service, czyli usługi dostępne z poziomu przeglądarki internetowej). Samo posiadanie strony to jednak dopiero początek. Każda witryna www powinna być przede wszystkim funkcjonalna […]
EURO 2016 w reklamie – jak marki korzystają z sukcesów naszych piłkarzy?
Duże wydarzenia sportowe takie jak Igrzyska Olimpijskie, Mundial czy Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej to nie tylko święto kibicowania i ogromnych emocji, ale także wyjątkowa okazja do działań promocyjnych, którą marki wykorzystują do granic możliwości. Gdy akcje promocyjne z łączą się z możliwymi sukcesami narodowej drużyny, ich efekty mogą zaskoczyć nie tylko kibiców.
Nowości na Facebooku – zdjęcia sferyczne i Facebook Deep Text
Zespół Facebooka intensywnie myśli nad nowymi możliwościami i funkcjonalnościami, które można udostępnić użytkownikom. W ostatnich miesiącach największym echem odbiło się wprowadzenie transmisji live – coraz bardziej popularnej w świecie social media funkcji znanej ze społecznościowej aplikacji Snapchat. Sam Mark Zuckerberg wykorzystał właśnie tę funkcjonalność w tym tygodniu tworząc pierwszy w historii serwisu chat z użytkownikami […]
Dlaczego e-konsumenci porzucają swoje koszyki?
Zjawisko porzucania koszyków to największe utrapienie właścicieli sklepów internetowych. Tym bardziej, że skala tego problemu jest naprawdę ogromna – według Baymard Institute niemal 70% e-konsumentów w ostatniej chwili rezygnuje z zakupu upatrzonego produktu – zarówno w przypadku zakupów za pośrednictwem komputera, jak i urządzeń mobilnych. Dlaczego tak się dzieje i w jaki sposób temu przeciwdziałać?
Nowy format reklam Google dla m-commerce
M-commerce stale rośnie w siłę. Doskonałym na to dowodem jest chociażby Polska, która według Polskiej Izby Handlowej do 2018 roku stanie się w tej dziedzinie liderem wśród europejskich państw. Rozwój branży postanowił wykorzystać Google wprowadzając reklamy, które wyświetlają się podczas przeglądania grafiki. Takie rozwiązanie umożliwi dokonanie transakcji użytkownikom smartfonów z poziomu wyszukiwarki obrazów.