Blog marketingowy | blog o marketingu, reklamie | blog firmowy | Borbis Media - Part 10
18 wrzesień 2015
Kategoria:
E-commerce

Co słychać w polskim e-commerce?

To bezsprzecznie przyszłość polskiego handlu – do końca dekady osiągnie już 10% wartości całego handlu detalicznego. E-commerce ma się w Polsce od kilku lat bardzo dobrze, a jak się okazuje – może mieć się jeszcze lepiej. Wystarczy, że otworzy się na uwagi i oczekiwania ze strony klientów.


28 sierpień 2015

Storytelling – dlaczego na nas działa?

Spoty reklamowe, których bohaterowie dzielą się historiami z własnego życia zdecydowanie zdominowały telewizję i internet. Takie reklamy to kopalnie ludzkich doświadczeń, których z chęcią się słucha oraz, o dziwo, analizuje i wyciąga wnioski. Tak właśnie działa storytelling.


21 sierpień 2015
Kategoria:
E-marketing

Kampanie SMS sposobem na skuteczny marketing

Ulotki, reklamy prasowe, spoty telewizyjne, w ostatnim czasie także social media… Od wielu lat specjaliści od marketingu głowią się nad nowymi sposobami dotarcia do świadomości potencjalnych klientów. Według raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2014”, ta nadmierna eksploracja nie do końca ma sens – skutecznym kanałem komunikowania okazuje się być stary, poczciwy SMS.


7 sierpień 2015
Kategoria:
Social media

Google+ coraz bliżej końca?

Od samego początku funkcjonowania serwis społecznościowy giganta z Richmond aspirował do tego, by stać się alternatywą lub nawet poważnym konkurentem dla skupiającego wokół siebie niemal 1,5 mld aktywnych użytkowników Facebooka. Dziś Google+ przyznaje się do porażki i stopniowo wycofuje z kolejnych projektów.


3 lipiec 2015

Efekt ROPO, czyli o tym jak kupują konsumenci

Poszukiwanie informacji i opinii na temat konkretnego produktu na wszelkiego rodzaju stronach, porównywarkach i forach internetowych, tylko po to, by w dalszej kolejności udać się do sklepu stacjonarnego i tam dokonać zakupu. Ten schemat wydaje się Wam znajomy? Nic dziwnego – jest tak powszechny, że doczekał się nawet własnej nazwy.


16 czerwiec 2015
Kategoria:
Świat reklamy

Czy neuromarketing pozwala poznać myśli konsumentów?

Mało który konsument ma świadomość tego, że prezentowane w reklamach obrazy w zróżnicowanym stopniu przykuwają jego uwagę. Doskonale za to zdają sobie z tego sprawę marketingowcy, którzy analizując reakcje mózgu, są w stanie skonstruować taki przekaz, który skutecznie pobudzi odbiorców. Do zakupu oczywiście.


29 maj 2015
Kategoria:
Świat reklamy

Serce i Rozum na straży internetu, czyli o nowej kampanii Orange

W jaki sposób zwrócić uwagę na nowy produkt? Na przykład organizując akcję marketingową w internecie. Wie coś o tym Orange, które w ostatnim czasie nabrało swoich fanów pozorując atak hakerski na facebookowe konto swoich brand hero – Serca i Rozumu.


19 maj 2015
Kategoria:
E-marketing

Rebranding, czyli o odświeżaniu marki

Chyba każdy natknął się już na krążące w internecie nowe logo województwa pomorskiego oraz jego przeróbki. To tylko jeden z przykładów rebrandingu, jakiego dokonano w ostatnim czasie. Jaka jeszcze marka zdecydowała się na zmiany i czemu one tak naprawdę służą?


30 kwiecień 2015
Kategoria:
E-commerce

E-commerce – wskazówki na rok 2015

E-commerce to bezsprzecznie jedna z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi polskiej gospodarki. Donoszą o tym chociażby statystyki – na polskim rynku funkcjonuje obecnie ponad 20 tysięcy rodzimych sklepów internetowych, a wartość tego biznesu w tym roku szacuje się na 33 miliardy złotych.


21 kwiecień 2015
Kategoria:
E-marketing

Analityka internetowa kluczem do sukcesu

Podejmując jakiekolwiek działania marketingowe w internecie, trzeba liczyć się z tym, że niekoniecznie mogą one przynieść zamierzone korzyści. To jednak nic takiego – przysłowie „człowiek uczy się na błędach” obowiązuje także i w tej dziedzinie, a wyciąganiu wniosków służy wciąż niedoceniana analityka internetowa.